De internet-browser die je gebruikt wordt niet langer ondersteund

Dit betekent o.a. dat je geen diensten kunt bestellen. Start met een andere browser of neem contact op met onze klantenservice. Browsers die we aanraden zijn Chrome, Edge, Firefox of Brave.

Veelgestelde vragen

Heb jij vragen over de online leeromgeving, opleidingen of examens? Dan is de kans groot dat wij deze al beantwoord hebben. Lees hieronder de antwoorden op onze veelgestelde vragen.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op via                   010 - 760 11 00 of support@lindenhaeghe.nl.

Leeromgeving

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen zorgen, je kunt gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen via de volgende stappen: 

  • Stap 1: Ga naar dashboard.lindenhaeghe.nl/inloggen 
  • Stap 2: Klik op 'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'. 
  • Stap 3: Vul het e-mailadres in dat bij ons bekend is. Als je meerdere accounts hebt, gebruik dan je gebruikersnaam. Als je je gebruikersnaam niet weet, neem dan contact met ons op via 010 - 760 11 00
  • Stap 4: Binnen 5 minuten ontvang je een e-mail waarmee je je inloggegevens kunt wijzigen. Vergeet niet om ook je 'Ongewenste e-mail/Spam-box' te controleren.

Als het niet lukt om in te loggen, kunnen er verschillende problemen zijn waar je tegenaan loopt. Hier zijn enkele mogelijke oplossingen:

Onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord
Als je gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist zijn of je je inloggegevens vergeten bent, kun je deze eenvoudig herstellen via de volgende stappen: 

  • Stap 1: Ga naar dashboard.lindenhaeghe.nl/inloggen 
  • Stap 2: Klik op 'Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'. 
  • Stap 3: Vul het bij ons bekende e-mailadres in. Als je meerdere accounts hebt, gebruik dan je gebruikersnaam. Als je je gebruikersnaam niet weet, neem dan contact met ons op via 010 - 760 11 00
  • Stap 4: Binnen 5 minuten ontvang je een e-mail waarmee je je inloggegevens kunt herstellen. Vergeet niet om ook je 'Ongewenste e-mail/Spam-box' te controleren.

Verouderde of onbekende browser
Als je problemen hebt met inloggen, kan dit te maken hebben met het gebruik van een browser die verouderd is of niet (meer) wordt ondersteund. We raden je aan om Google Chrome of Microsoft Edge te gebruiken voor een optimale werking van de leeromgeving. Zorg er ook voor dat je de laatste versie van deze browsers gebruikt.

Cookie-geschiedenis
Cookies kunnen soms inlogproblemen veroorzaken, vooral na een update. Je kunt de cookies verwijderen door de volgende stappen te volgen:

Google Chrome
Ga naar de drie puntjes rechtsboven > Instellingen > Zoek op Browsegegevens wissen. Zorg ervoor dat cookies en andere sitegegevens zijn aangevinkt bij het verwijderen en dat je kiest voor periode ‘Altijd’.

Microsoft Edge
Ga naar de drie puntjes rechtsboven > Instellingen > Klik op Geschiedenis > Zoek op: 'Browsegegevens nu wissen' > Tijdsbereik: 'Gehele tijd'. Zorg ervoor dat 'Cookies' is aangevinkt en klik op Verwijderen.

Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt en je nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze Customer Care afdeling via 010 - 760 11 00 tussen 9.00 - 12.00 en 13.00 - 16.00 uur of mail naar support@lindenhaeghe.nl.

Je kunt je persoonlijke gegevens aanpassen door in te loggen in het Dashboard. Volg deze stappen:

  • Log in op je 'Dashboard'.    
  • Ga naar 'Mijn Profiel'.
  • Kies de optie 'Persoonlijke Informatie'. Hier kun je gegevens zoals je naam, geboortedatum en contactgegevens aanpassen.  

BELANGRIJK! Als je een account hebt via je werkgever, is het niet mogelijk om het e-mailadres te wijzigen. Neem in dat geval contact op met je hr-afdeling.  

Wil je je e-mailadres wijzigen vanwege het ontvangen van je examenuitslag? Lees onder de vraag 'Hoe snel krijg ik mijn examenuitslag nar een Wft- of PE-examen?' hoe je je examenuitslag direct kan inzien via je dashboard.

Studiemateriaal

Zodra je je bestelling hebt afgerond op onze website, ontvang je vrijwel direct een bestelbevestiging. Vervolgens wordt het studiemateriaal voor je klaargezet in je persoonlijke leeromgeving. De verwerkingstijd hiervoor is doorgaans maximaal tien minuten.

Heb je nog geen inloggegevens voor ons dashboard? Je ontvangt deze direct nadat je je bestelling hebt afgerond. Zo kun je gelijk aan de slag met het door jou gekozen studiemateriaal!

In al onze Wft- en PE-opleidingen bieden we de mogelijkheid om gebruik te maken van de adaptieve oefenmethode, ook bekend als Slim Leren. Met deze methode kunnen we zien op welke onderdelen je goed scoort en op welke onderdelen je jezelf nog kunt verbeteren. De vragen die je correct beantwoordt, worden niet meer herhaald, terwijl fout beantwoorde vragen opnieuw worden aangeboden totdat je ze correct beantwoordt.

In de opleidingen kun je de Slim Leren-functionaliteit herkennen aan de titel van de leeropdracht.

Als je behoefte hebt aan extra uitleg over een specifieke vraag of onderwerp of feedback wilt geven over ons studiemateriaal, kun je een e-mail sturen naar begeleiding@lindenhaeghe.nl. Binnen twee werkdagen kun je een inhoudelijke reactie verwachten van ons team van inhoudsdeskundigen. Als je een vraag of opmerking hebt over een oefenvraag, kun je deze direct stellen tijdens of na het maken van de oefening. Hiervoor is een opmerkingenveld beschikbaar in onze software.

Houd er rekening mee dat wij als opleider geen vragen kunnen beantwoorden met betrekking tot het landelijke Wft-en PE-examen, omdat deze vragen auteursrechtelijk beschermd zijn.

Bij Lindenhaeghe richten onze Wft- en PE-opleidingen zich altijd op de actuele toetstermen, die alle benodigde kennis bevatten om het examen met succes af te leggen.

In eerdere opleidingsvarianten werd er meer nadruk gelegd op randinformatie. Onze nieuwe opleidingsvarianten zijn nu meer to-the-point, maar bieden tegelijkertijd extra oefenvragen om mee te trainen. Bovendien zijn zowel onze Wft- als PE-opleidingen examengerichter gemaakt. Dit leidt tot een efficiëntere voorbereiding op het examen met minder studiebelasting. Je kunt er dan ook zeker van zijn dat je een volledige voorbereiding op het examen hebt.

Trainingen

Om je training te volgen via de Virtual Classroom log je in via je Dashboard. Hier vind je een startknop waarmee je toegang krijgt tot de Virtual Classroom. Dit is mogelijk vanaf 15 minuten voor aanvang van de training. De trainer zal je vervolgens toegang geven tot de sessie.

Om deel te kunnen nemen aan de Virtual Classroom kun je Microsoft Teams installeren op je pc, tablet of smartphone of kiezen voor deelnemen via de browser.

Als je een training hebt en je kunt niet inloggen op de Virtual Classroom, neem dan telefonisch contact op via 010 - 760 11 00 en stuur direct een e-mail naar support@lindenhaeghe.nl. We zullen je zo snel mogelijk helpen om toegang te krijgen tot de training.

Lindenhaeghe biedt niet alleen een uitgebreid assortiment fysieke locaties, maar ook hoogwaardige online trainingen via onze virtual classroom. Als je een training wilt volgen, kun je de virtual classroom vinden als een van onze beschikbare locaties in de boekingsmodule.

Om de locatie "Virtual Classroom" te vinden, kun je eenvoudig de volgende stappen volgen in onze webshop: klik op de training van jouw voorkeur en ga naar de boekingsmodule. Daar kun je je postcode of woonplaats invullen om een lijst met beschikbare locaties te zien, waaronder de Virtual Classroom.

Om je training te verzetten of annuleren, log je in in je Dashboard. Vervolgens klik je op agenda en kies je voor "verzetten of annuleren". Je wordt doorverwezen naar een webpagina waar je de voorwaarden terugvindt en je je verzetting en annulering meteen definitief maakt. Houd er rekening mee dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het wijzigen of annuleren. Geef daarom in het formulier aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden.

De volgende voorwaarden gelden:

Moment van verzetten/annuleren Kosten
Tot 8 weken voor jouw training Kosteloos
Vanaf 8 weken tot 4 weken voor startdatum training 25% van de deelnemingskosten
Vanaf 4 weken tot 2 weken voor startdatum training 50% van de deelnemingskosten
Binnen twee weken voor jouw training Annuleren is niet mogelijk, 100% van de deelnemingskosten

 

Examens

Binnen 15 minuten nadat je het examen hebt afgerond, ontvang je per e-mail de voorlopige uitslag.

Zodra de voorlopige uitslag bekend is, kun je deze ook bekijken in het nieuwe Dashboard. Dit doe je door op de knop 'Notificaties' klikken of naar het examenmoment te gaan onder 'Agenda'. Hier zie je niet alleen het behaalde examenresultaat, maar ook een overzicht van de scores per onderdeel.

Ten slotte ontvang je de definitieve uitslag van DUO uiterlijk binnen 48 uur nadat je het examen hebt afgerond.

Om je examen te verzetten of annuleren, log je in in je Dashboard. Vervolgens klik je op agenda en kies je voor "verzetten of annuleren". Je wordt doorverwezen naar een webpagina waar je de voorwaarden terugvindt en je je verzetting en annulering meteen definitief maakt. Houd er rekening mee dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het wijzigen of annuleren. Geef daarom in het formulier aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden.

De volgende voorwaarden gelden:

Moment van verzetten/annuleren Kosten
Binnen 14 dagen na de boekingsdatum* Kosteloos
Meer dan 7 dagen voor het examen €25,-
7 of minder dagen voor het examen 50% van de examengelden
Op de dag van het examen Annuleren is niet mogelijk. Je kan een nieuwe examendatum boeken tegen 100% van de kosten.

 

*Indien je examenmoment binnen 14 kalenderdagen na het moment van boeken plaatsvindt, heb je tijdens het bestelproces afgezien van het wettelijk bedenktermijn en gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Vanaf 28 juni is het vanwege de overgang naar onze nieuwe website niet meer mogelijk om ongebruikte vouchers te gebruiken om een examen in te plannen. Ter vervanging hebben we een examencredit voor je klaargezet in onze nieuwe webshop.

Als je een examenvoucher hebt en deze wilt verzilveren op onze nieuwe website, volg dan deze eenvoudige stappen:

  1. Ga naar het nieuwe Dashboard en log in met je accountgegevens.
  2. Kies voor ‘Webshop’
  3. Bovenaan de webshop vind je de optie om kosteloos het examen in te plannen met behulp van je examencredit.

Als je de examencredit niet ziet en je hebt je examenvoucher nog niet gebruikt, neem dan contact met ons op via 010 - 760 11 00.

Diploma’s en certificaten

Zodra je het Wft- of PE-examen met succes hebt afgerond, ontvang je jouw fysieke diploma of certificaat binnen circa 6 weken.

Na het behalen van jouw certificering stuurt Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) jouw diploma of certificaat binnen 5 weken naar ons toe. Zodra wij jouw certificering ontvangen, scannen we deze in en voegen we een digitale kopie toe aan jouw diplomadossier. Op deze manier heb je al jouw Wft- en PE-certificeringen online op één plek! Het fysieke document wordt vervolgens per post naar je verzonden.

Indien je binnen deze circa 6 weken aan een organisatie of instantie dient aan te tonen dat je het certificaat of diploma behaald hebt, kun je binnen 48 uur na de examenuitslag een uittreksel downloaden uit Mijn Wft van DUO.

Wft- of PE-certificering
Sinds eind 2021 worden de persoonsgegevens op jouw Wft- of PE-certificering rechtstreeks opgehaald uit de Basisregistratie Personen (BRP) van jouw gemeente. In het geval dat je alleen bekend bent onder je geboortenaam in de BRP, wordt alleen je geboortenaam vermeld op het certificaat en niet je partnernaam. Dit heeft echter geen invloed op de rechtsgeldigheid van je certificering, omdat je ook onder je geboortenaam bekend bent in de BRP.

Als er sprake is van foutieve gegevens op het certificaat, dien je in eerste instantie contact op te nemen met de gemeente om de gegevens te laten aanpassen. Vervolgens kun je via Mijn Wft van DUO een nieuw uittreksel downloaden of kunnen wij een herprint voor je aanvragen.

Certificaat van deelname bij opleiding of training
Indien er onjuiste gegevens staan vermeld op jouw digitale of fysieke certificaat van deelname na het volgen van een opleiding of training, stuur dan een e-mail naar support@lindenhaeghe.nl. Geef duidelijk aan welke gegevens incorrect zijn en welke gegevens hiervoor in de plaats moeten komen. Wij zullen ervoor zorgen dat deze gegevens worden aangepast en voorzien jou van een nieuw certificaat.

Als je jouw Wft- of PE-certificaat of diploma bent kwijtgeraakt, kun je eenvoudig een digitaal uittreksel verkrijgen via Mijn Wft van DUO. Dit uittreksel is een officieel document en heeft dezelfde waarde als het originele papieren certificaat of diploma. Je kunt het gemakkelijk downloaden vanaf elk apparaat.

Ga je binnenkort op examen? Goed nieuws, binnen 48 uur na het afleggen van je examen wordt het uittreksel zichtbaar in Mijn Wft en kun je het direct downloaden, ongeacht het apparaat dat je gebruikt.

Permanent Actueel Wft

De AFM schrijft voor dat elke financieel professional verplicht is om aantoonbaar permanent actueel te zijn. Deze open norm bestaat al sinds januari 2014 en geldt voor zowel adviserende als informerende medewerkers met klantcontact. Het makkelijkste om aan deze Permanent Actueel-plicht te voldoen, is via één van de Permanent Actueel-abonnementen van Lindenhaeghe. Met een PA-abonnement van Lindenhaeghe kun je aantonen dat je permanent actueel bent.

Je hebt de keuze uit verschillende abonnementsvormen. Hoe vaak jij artikelen tot je beschikking hebt, is afhankelijk van het type abonnementsvorm dat je gekozen hebt.

  • Kies je voor PA Update (voorheen bekend als PA Basis)? Dan ontvang jij 6 keer per jaar een artikel per Wft-module (met eventueel meerdere actualiteiten gebundeld). Het aantal artikelen in een jaar is dan dus beperkt en op vaste momenten.
  • Kies jij voor PA Continu? Dan word jij direct op de hoogte gesteld van een nieuwe actualiteit. Zo heb jij altijd en overal direct toegang tot de belangrijkste actualiteiten binnen jouw vakgebied. De inhoud is to-the-point en uiteraard voorzien van praktische tips.

Beide abonnementsvormen zijn te volgen via onze handige PA-app. Je vindt deze in de App Store of Google Play door te zoeken op Lindenhaeghe Permanent Actueel.

PA Update
Wanneer je het PA Update abonnement afneemt, is het direct na het afronden van de laatste update in november mogelijk om de certificaten te downloaden in je leeromgeving. Als je in het verleden PA-certificaten hebt behaald via Lindenhaeghe, worden deze in het najaar van 2023 aan je diplomadossier toegevoegd. Je wordt hierover per e-mail op de hoogte gebracht.

PA Continu
Vanwege de opzet van PA Continu worden er niet op een vast moment certificaten uitgegeven. We begrijpen echter dat het nodig kan zijn om een bewijs van deelname aan PA Continu te hebben. Mocht je op een bepaald moment moeten aantonen dat je PA Continu bij ons volgt, kan je een verzoek tot voortgangsrapportage mailen naar support@lindenhaeghe.nl.

Om als medewerker met inhoudelijk klantcontact aantoonbaar permanent vakbekwaam te zijn, is het essentieel om op de hoogte te zijn van de recente ontwikkelingen in jouw vakgebied, zodat je deze kunt toepassen in je dagelijkse werkzaamheden. Het is belangrijk om alle relevante onderliggende modules te volgen die betrekking hebben op jouw vakgebied. Bijvoorbeeld, als je inhoudelijk klantcontact hebt op het gebied van hypotheekadvies, is het noodzakelijk om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de modules Wft Basis, Wft Vermogen en Wft Hypothecair Krediet. Deze modules bieden de vereiste kennis en vaardigheden om je vakbekwaamheid te waarborgen.

Wft-vakbekwaamheidsstelsel

Als financieel dienstverlener moet je voldoen aan de wettelijke eisen op het gebied van vakbekwaamheid en zorgplicht. Om te beginnen, moet je de module Wft Basis behalen. Daarnaast is het verplicht voor financieel dienstverleners die advies geven over specifieke financiële producten om te beschikken over een Wft-beroepskwalificatie. Er zijn in totaal acht beroepskwalificaties waaruit je kunt kiezen:

  • Adviseur Consumptief Krediet 
  • Adviseur Inkomen 
  • Adviseur Hypothecair Krediet 
  • Adviseur Pensioen 
  • Adviseur Schade Particulier 
  • Adviseur Schade Zakelijk 
  • Adviseur Vermogen
  • Adviseur Zorg (voor deze beroepskwalificatie is het niet verplicht om de module Wft Basis te behalen)

Zorg ervoor dat je de juiste beroepskwalificatie(s) kiest op basis van het soort advies dat je wilt geven.

Meer weten over het behalen van je Wft-diploma's? Bekijk dan onze speciale informatiepagina.

Zodra je een beroepskwalificatie hebt behaald, is het nodig om deze up-to-date te houden door periodiek het PE-examen af te leggen. Door het behalen van het PE-examen wordt de geldigheid van je adviesbevoegdheid verlengd tot de einddatum van de volgende PE-periode. Het PE-examen dat je moet afleggen, komt overeen met de topmodule binnen jouw beroepskwalificatie.

Bijvoorbeeld: Als je de beroepskwalificatie Adviseur Schade Zakelijk hebt behaald, dien je het PE-examen Adviseur Schade Zakelijk af te leggen. Dit examen dekt ook de onderliggende modules Wft Basis en Wft Schade Particulier.

De periode vermeld op het PE-certificaat geeft aan binnen welke PE-periode je het examen hebt afgelegd. Als je het PE-examen in de PE-periode 1 april 2022 - 31 maart 2025 hebt behaald, betekent dit dat je adviesbevoegdheid is verlengd tot en met 31 maart 2028. Indien je ook na 31 maart 2028 adviesbevoegd wenst te blijven, zul je in de volgende PE periode die loopt van 1 april 2025 - 31 maart 2028 opnieuw PE-examen moeten afleggen.

Om je adviesbevoegdheid te herstellen, zijn er twee routes. We zullen deze routes uitleggen aan de hand van een voorbeeld, waarbij de adviseur de beroepskwalificatie Schade Particulier heeft.

  1. Je kan het Bijzonder Examen afleggen. Als Adviseur Schade Particulier moet je het Bijzonder Examen Schade Particulier succesvol afronden.
  2. Je kan opnieuw alle onderliggende Wft-modules behalen. Bijvoorbeeld: als Adviseur Schade Particulier moet je de Wft-examens Basis en Schade Particulier opnieuw behalen.

In sommige gevallen is het mogelijk om je adviesbevoegdheid te herstellen door het behalen van een bovenliggende module. Dit is van toepassing op het herstellen van de beroepskwalificaties Adviseur Schade Particulier en Vermogen.

Om de beroepskwalificatie Adviseur Schade Particulier te herstellen, behaal je de bovenliggende Wft-module Schade Zakelijk. Om de beroepskwalificatie Adviseur Vermogen te herstellen, behaal je de bovenliggende Wft-modules Pensioen en/of Hypotheek Krediet. We denken graag met je mee over de beste route voor jou. Als je vragen hebt, kun je contact met ons opnemen via 010 - 760 11 00 of mailen naar support@lindenhaeghe.nl.

Tarieven en betalingen

Bij Lindenhaeghe staat een helder en transparant prijsbeleid voorop. Op onze nieuwe website werken we met all-in tarieven, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dit betekent dat er geen extra kosten worden berekend voor locatie- en arrangementskosten bij onze klassikale trainingen. Je hoeft je ook geen zorgen te maken over toeslagen, want die zijn verleden tijd. Bovendien zijn de meeste van onze diensten vrijgesteld van btw. Wat je ziet als prijs voor een specifieke dienst is dus exact het bedrag dat je betaalt. Zo houden we het overzichtelijk en weet je waar je aan toe bent.

De betaalmethodes die je kunt kiezen zijn als volgt:

  1. Mollie
    Via Mollie kun je direct betalen met iDEAL, creditcard of PayPal. Na de betaling ontvang je direct een factuur.
  2. Direct Factureren
    Je ontvangt een factuur die je binnen 30 dagen moet betalen via het aangegeven rekeningnummer.
  3. Incasso
    Je kunt ervoor kiezen om het bedrag van je bestelling automatisch te laten incasseren. Binnen 7 à 10 werkdagen wordt het bedrag van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven.
  4. Betalen
    in 3 termijnen Je kunt ervoor kiezen om het totaalbedrag van je bestelling in drie gelijke delen te betalen. Deze termijnbetalingen worden periodiek naar jou gestuurd. Bij deze betaalmethode wordt een zekerheidstoeslag van 7,5% in rekening gebracht. 
  5. Jouw werkgever betaalt
    Als je werkgever klant is bij Lindenhaeghe en er afspraken zijn gemaakt, kun je ervoor kiezen om je bestelling door je werkgever te laten betalen. Aan het einde van de afgesproken facturatieperiode zullen wij jouw afgenomen diensten factureren.

Voor onze Permanent Actueel-abonnementsdiensten (met uit zonder van beide PA IDD-modules, PA Bewindvoerder, PA Schuldhulpverlener en PA Budgetcoach) wordt de betaalmethode ‘doorlopende maandelijkse incasso' gebruikt. Je ontvangt dan maandelijks een factuur voor de verlenging van je abonnement. De kosten worden per maand achteraf geïncasseerd.

Als jij en je collega's Permanent Actueel volgen bij Lindenhaeghe, bieden we de mogelijkheid van jaarfacturering voor organisaties. Dit betekent dat jouw werkgever één jaarfactuur ontvangt voor alle medewerkers die Permanent Actueel Wft volgen. Als je hier gebruik van wilt maken, neem dan contact met ons op via support@lindenhaeghe.nl.

STAP-regeling

Het STAP-budget (Stimulans Arbeidsmarkt Positie) is een overheidsregeling die je de mogelijkheid biedt om met subsidie een scholingstraject te starten. Het doel van deze regeling is om werkenden en werkzoekenden te ondersteunen bij het versterken van hun positie op de arbeidsmarkt. Jaarlijks stelt de overheid ongeveer 200 miljoen euro beschikbaar voor het STAP-budget. Dit bedrag wordt verdeeld over verschillende aanvraagtermijnen en resulteert in ongeveer 200.000 verstrekkingen van € 1.000,- per jaar.

Bekijk onze informatiepagina over het STAP-budget.

Het kabinet heeft aangekondigd dat het STAP-budget vanaf 1 januari 2024 zal verdwijnen. Helaas hebben we recent vernomen dat de laatste mogelijkheid voor ons als opleider om deel te nemen aan STAP de juli-tranche was. Dit betekent dat het niet langer mogelijk is om het STAP-budget bij Lindenhaeghe aan te vragen.

Bij ons kon je opleidingen en e-learnings volgen met behulp van het STAP-budget. Hiermee verwerf je de essentiële kennis van het vakgebied en vergroot je je kansen op een interessante baan in de financiële dienstverlening en/of financiële zorgverlening.

Op onze informatiepagina vind je de opleidingen die je bij ons kon volgen met het STAP-budget. Hier kan je deze opleidingen ook snel en gemakkelijk zelf bestellen.