Lees- en luistertips voor de zomer
12-07-2022

Boeken tips:
De Edele Kunst van Not Giving a Fuck, De tegendraadse aanpak voor een goed leven – Mark Manson
Zijn blog trekt maandelijks ruim 2 miljoen bezoekers, een massapubliek dat Manson dankt aan de drie potentieel levensveranderende ideeën die hij elke week deelt. Zijn lessen over persoonlijke groei, werk, relaties en succes zijn wetenschappelijk onderbouwd, pragmatisch, en – in zijn eigen woorden – gespeend van bullshit. Dat geldt ook voor zijn bestseller, waarin hij op humoristische wijze door de positiviteitsmythe heen prikt. Zijn advies: probeer niet alles wat kut is leuk te doen lijken, maar leer omgaan met tegenvallers.
Fokking druk - Thijs Launspach
In Fokking druk legt psycholoog Thijs Launspach uit waarom we onszelf tegenwoordig vaak over de kop werken en wat je eraan kunt doen om dat te voorkomen. Op een praktische manier vertelt hij hoe je stress het hoofd kunt bieden en meer rust kunt creëren in je leven. Hij gebruikt hiervoor de nieuwste inzichten uit de wetenschap, methoden van experts en verhalen van ervaringsdeskundigen. Een nuchter en praktisch antwoord op de vraag: hoe blijf ik stress de baas in een overvolle tijd?
Aankloten - Kloot jezelf succesvol – Frans van Leeuwen
Voortdurend bezig zijn met doelen stellen, presteren en grenzen verleggen trekt niemand meer. Wanneer heb jij voor het laatst lekker aan lopen kloten?
Human being management – Ed J. Baas
Ed J. Baas introduceert een nieuwe managementfilosofie genaamd Human being management (HBM). Deze filosofie is gebaseerd op de mens als geheel en houdt rekening met de onderlinge samenhang tussen natuur, structuur en cultuur.
Once Upon A Future - Ruud Veltenaar, Leen Zevenbergen
Er wordt veel gesproken en geschreven over de toekomst. Over grote veranderingen en uitdagingen in de 21e eeuw en de onzekerheid die daarmee gepaard gaat. Veel mensen zijn dan ook bezorgd over de toekomst. Maar is dat wel nodig? Wat nu als de toekomst veel leuker en spannender is dan we allemaal denken?
Hondenbrokken. Ofwel waar worden je klanten echt gelukkig van? - Jos Burgers
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid nu eigenlijk is. Niet in theorie, maar in praktijk.
Podcast tips:
Hoe val je als organisatie op in een krappe arbeidsmarkt?
https://hr360.nl/
Inzichten in leiderschap en innovatie in HR
https://www.hrpodcast.nl/
Over Klanten Gesproken op
https://soundcloud.com/sydney-...
Meer dan goud
https://www.nporadio1.nl/podcasts/meer-dan-goud