030 – 693 23 48

Veelgestelde vragen

Staat jouw antwoord er niet bij? Bel ons op 030 - 69 323 48.

Header Service 2
Mededeling

Mijn Lindenhaeghe wordt Mijn Online Leeromgeving

Wat betekent de naamsverandering van Mijn Lindenhaeghe naar Mijn Online Leeromgeving?

Op 21 april 2020 verandert onze online leeromgeving van naam. Mijn Lindenhaeghe wordt dan Mijn Online Omgeving. De naam Mijn Online Leeromgeving past bij de ontwikkeling die wij de afgelopen tijd hebben doorgemaakt en is bovendien makkelijker te spellen.

Inhoudelijk verandert er verder niets. Je logt nog steeds in via onze website, het menu is ongewijzigd en uiteraard staan al jouw producten en studiematerialen nog precies op dezelfde plek voor jou klaar.

Welk studiemateriaal gebruik ik?

Nieuwe ontwikkelingen per 1-4

Zoals je ongetwijfeld weet, heeft het College Deskundigheid Financiële Dienstverlening (CDFD) per 1 april 2020 (wederom) nieuwe ontwikkelingen en toetstermen in alle Wft- en PE-examens opgenomen. In de nieuwe toetstermen staat omschreven wat een kandidaat moet kennen en kunnen. De nieuwe ontwikkelingen geven aan wat er binnen het werkgebied is veranderd. Met de wijziging van 1 april zijn de laatste ontwikkelingen onderdeel van alle examens geworden.

Het CDFD voert deze wijziging elk jaar door. Zo wordt ervoor gezorgd dat de bevraagde ontwikkelingen nooit ouder zijn dan drie jaar.


Welk Wft-studiemateriaal gebruik ik?
De nieuwe ontwikkelingen en toetstermen van 1-4-2020 vormen een aanvulling op de huidige leerstof. In Mijn Lindenhaeghe is momenteel het studiemateriaal van 2019 en van 2020 beschikbaar.

Daarnaast is er een overzicht beschikbaar waar je alle wijzigingen per beroepskwalificatie kunt teruglezen. Je kunt dan ofwel het studiemateriaal 2020 gebruiken ofwel het studiemateriaal 2019 met het verschillenoverzicht.

Je vindt het verschillenoverzicht 2019/2020 in onze online omgeving bij de Leerroute 2019. Klik hiervoor op de syllabus 2019.

Wat is het beleid van Lindenhaeghe rond Corona?

Als opleider nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid naar cursisten, klanten en medewerkers in een gezamenlijke missie om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Daarom hebben wij per direct alle ingeplande klassikale opleidingen en trainingen tot 1 juni omgezet naar Virtual Classrooms. Je hoeft hierover geen contact met ons op te nemen, je krijgt automatisch bericht van ons.


Je kunt inmiddels wel weer examen doen, je kunt dit zelf inplannen via onze website. Is een eerder examen niet doorgegaan, dan is het inplannen van een nieuw examen uiteraard kosteloos. Je kiest dan voor betaalwijze factuur en vermeldt in het opmerkingen veld dat het een herplanning betreft.

Wil je ons bellen? Dat kan. Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren. Wel kan het voorkomen dat we minder goed bereikbaar zijn. Je kunt daarom het beste een e-mail sturen.

Vragen?

Wil je meer weten over het virus? Kijk dan op de website van het RIVM. Daar vind je actuele, betrouwbare informatie en antwoord op veelgestelde vragen.

Kan ik veilig examen doen?

Je kunt bij Lindenhaeghe veilig examen doen.
Het besluit om op geselecteerde locaties examens aan te bieden is genomen door DUO in overleg met het CDFD en het ministerie van financiën. De geselecteerde locaties houden zich streng aan de richtlijnen van het RIVM, er is een deurbeleid en voldoende afstand tussen de plekken. Zo kunnen professionals voor wie het belangrijk is een diploma te halen, gewoon examen doen. Veiligheid staat hierbij uiteraard voorop.

Daarnaast is er een mogelijkheid voor sommige examens om thuis in je eigen omgeving examen te doen via Proctor Examen. Met Proctor doe je examen thuis in een beveiligde omgeving. Op deze pagina lees je meer over deze nieuwe manier van examen doen.


Eigen verantwoordelijkheid

Wij bieden je de mogelijkheid om in deze tijd toch examen te kunnen doen en doen ons best om met alle getroffen maatregelen de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken. Deelname aan een examen is echter geheel vrijwillig en het is zodoende jouw eigen keuze en verantwoordelijkheid om aan het examen deel te nemen. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade (direct noch indirect), op het gebied van jouw gezondheid of anderszins, die je mogelijk lijdt door deelname aan een examen op een van onze toetslocaties. Door deel te nemen aan een examen, stem je met het hiervoor genoemde in.

Hoe werkt een Virtual Classroom

Een Virtual Classroom is een plek waar kennis delen op afstand mogelijk is. De trainer bepreekt de theorie, er is ruimte om vragen te stellen en om het gesprek aan te gaan. Daarnaast kan worden geoefend, bijvoorbeeld op momenten tussen de Virtual Classroom-sessies in. Daarna ga je weer online en kunnen de antwoorden vergeleken en besproken worden. Ook jouw medecursisten zijn online; je volgt de training echt met elkaar.


Je volgt de Virtual Classroom via MS Teams (dit kan gewoon via je browser), over het algemeen in 1 of 2 sessies per dag. Wanneer er meerdere dagen zijn, zit hier minimaal een week tussen om zelf aan de slag te gaan. Je kunt online vragen stellen maar ook tussendoor. Het examen (indien dit er is) leg je af na afloop op een geselecteerde locatie of thuis via Proctor Examens.

Ik heb problemen met inloggen of ik heb geen toegang tot mijn oefenexamens

Problemen met inloggen

Wanneer je niet kunt inloggen in Mijn Lindenhaeghe of wanneer je geen toegang hebt tot je oefenexamens, is dat erg vervelend. We willen dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Wij hebben hiervoor een handig stappenplan gemaakt. Zo zie je snel wat je kunt doen om het probleem te verhelpen.


1. Check je browser

Mijn Lindenhaeghe werkt niet optimaal wanneer je gebruik maakt van een andere browser dan Internet Explorer, Firefox of Chrome. Heb je problemen met inloggen, wellicht lukt het wél als je een van de genoemde browsers gebruikt.

Ook het werken met een oudere browserversie kan voor problemen zorgen.
Zeker weten dat Mijn Lindenhaeghe goed functioneert? Gebruik dan de laatste versie van Chrome.

2. Verwijder je cookie-geschiedenis
Cookies worden gebruikt om gegevens vast te houden. Soms zorgen cookies er echter ook voor dat je na een update niet meer kunt inloggen. Verwijder je dan de cookies, dan kun je weer inloggen.
Cookies verwijderen is niet moeilijk. Bedenk wel dat je na het verwijderen van cookies op sommige sites opnieuw zult moeten inloggen. Hieronder lees je de stappen om cookies te verwijderen voor de drie populairste browsers:

  • Internet Explorer
  • Firefox
  • Chrome

Internet Explorer
Ga naar het menu Extra > Internetopties > tab Algemeen. Klik onder Browsegeschiedenis op Verwijderen.
Let op! Je wilt misschien niet alles verwijderen. Zorg in ieder geval dat ‘Cookies’ aangevinkt staat en klik op Verwijderen.

Firefox
Klik op het blokje met 3 streepjes rechtsboven > klik op 'Opties' > selecteer 'individuele cookies verwijderen' > klik op 'Alle cookies verwijderen'.

Chrome

Klik op het blokje met 3 streepjes rechtsboven. Klik op Geschiedenis > Browsegeschiedenis wissen > klik onder Privacy op Browsegegevens wissen.

Let op! Zorg in ieder geval dat cookies en andere site plugin-gegevens aangevinkt staat bij het verwijderen.

3. Inloggen lukt nog steeds niet | Storing melden
Lukt het inloggen nog steeds niet, blijft de website ‘hangen’, krijg je een foutmelding of doen zich andere onregelmatigheden voor?

Bel dan tijdens kantooruren met onze afdeling Support: 030 - 693 23 48 of stuur binnen of buiten kantooruren een e-mail naar support@lindenhaeghe.nl.

Wil je een storing van de website melden buiten kantoortijd? Stuur dan een bericht (geen vraag) aan onze afdeling ICT via storing@lindenhaeghe.nl.

We zullen er alles aan doen je zo snel mogelijk te helpen.

Voor actuele informatie over onderhoud aan de website of een eventuele storing volg je ons op Facebook.

Meer veelgestelde vragen + onze verschillende reglementen vind je op deze pagina.

Ik wil informatie over btw-tarieven en vrijstelling

Btw-tarieven en vrijstelling

Btw-tarieven
Op onze website worden alle prijzen exclusief btw weergeven. Op deze manier kun je de prijzen goed vergelijken. Op verschillende producten en diensten gelden namelijk verschillende btw-tarieven. De btw-tarieven worden automatisch toegepast en weergegeven tijdens het bestelproces. In dit artikel maken we de btw-structuur inzichtelijk.


Btw-vrijstelling
Lindenhaeghe is een btw-plichtig bedrijf. Sommige instanties en particulieren kunnen geen btw terugvorderen van de Belastingdienst.
Voor deze groep heeft Lindenhaeghe de mogelijkheid om btw-vrij te bestellen en dus een factuur zonder btw te ontvangen. Echter, om de btw-vrijgestelde factuur beschikbaar te kunnen stellen zijn wij genoodzaakt een btw-vrij toeslag van 10% op de totaalfactuur in rekening te brengen. Op online producten is er een btw-vrij toeslag van 5%. Er gelden echter uitzonderingen op deze regel.

In dit artikel vertellen we je daar - aan de hand van enkele vragen - meer over:

VRAAG: Kom ik in aanmerking voor btw-vrijstelling?

  • Kun jij of kan jouw organisatie btw terugvorderen, kies dan voor ‘Factuur met btw’. Je draagt 21% btw (of 9% bij online producten) af aan ons, deze kun je terugvorderen bij de belastingdienst.
  • Kun jij of kan jouw organisatie géén btw terugvorderen, kies dan voor ‘Factuur zonder btw’. Je betaalt een btw-vrij toeslag van 10% (bij 21% btw-producten) of 5% (bij 9% btw-producten/online), dit is uiteraard voordeliger dan het betalen van de volledige btw wanneer je deze niet kunt terugvorderen.
  • Voor examens geldt een afwijkende regeling, zie hiervoor het kopje 'Wanneer gelden welke tarieven en regels?'.
  • In sommige gevallen kun je niet kiezen*, bijvoorbeeld bij producten met een vast btw-tarief (dit is 9%).


Voorbeeld btw en vrijstelling
We kunnen het verschil het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld met 21% btw.

  • Je kunt wél btw terugvorderen
    Je betaalt bij een cursusprijs van € 1.000,- 21% btw. Je kunt dit terugvorderen bij de Belastingdienst. Je netto investering is € 1000,-.
  • Je kunt géén btw terugvorderen
    Je betaalt bij een cursusprijs van € 1.000,- een btw-vrij toeslag van 10%. Je netto investering is € 1100,-. Dit is uiteraard goedkoper dan wanneer we je 21% btw in rekening zouden brengen, die je niet kunt terugvorderen. Je netto investering zou in dat geval € 1.210,- zijn.


Heb je vragen over btw-vrijstelling? Onze medewerkers helpen je graag verder.

VRAAG: Hoe kan ik aangeven dat ik btw-vrijstelling wil?
Zodra je gaat inschrijven of een product in je winkelmandje doet en je komt bij de laatste stap “Factuurgegevens” wordt de optie aangegeven.

Mocht het zo zijn dat je meerdere producten bestelt waar verschillende btw-tarieven voor gelden, dan zie je de verschillende bedragen altijd bij de eindafrekening. Zo heb je altijd vooraf inzicht in de kosten.

VRAAG: Wanneer gelden welke tarieven en regels?
Helaas kunnen wij niet bij elk product de keus bieden om een factuur zonder btw te ontvangen. De keuze 'btw of btw-vrij toeslag' geldt niet bij producten waarbij de btw een vast percentage bedraagt. Dat is zo bij bijvoorbeeld zelfstudie/studieboek en bij oefenexamens. Hier bedraagt de btw standaard 9%.

Het btw-tarief voor onlineproducten/digitale leermiddelen is per 1 januari 2020 9%.

Dit geldt voor de volgende online producten:

  • Permanent Actueel
  • E-learning
  • 100% Online
  • Online College
  • Online Examentraining
  • Oefenexamens (vast tarief 9%, geen keus voor btw-vrij toeslag 5%)


*Voor deze producten is er een btw-vrij toeslag van 5%.

Ook voor examens geldt een ietwat afwijkende regeling
De wet schrijft voor dat examens uitsluitend btw-vrij mogen zijn, wanneer er een relevante, btw-vrije opleiding aan vooraf gegaan is. Deze opleiding mag niet langer dan 12 maanden geleden gevolgd zijn. Om vast te stellen of dit het geval geweest is, voert ons systeem bij het boeken van een examen een check uit. Indien we niet kunnen vaststellen of jij wel of niet aan de 'btw-vrije voorwaarden' voldoet, wordt er een controle-vraag gesteld. Wanneer er sprake is van een relevante, btw-vrije opleiding kan het examen btw-vrij besteld worden. Bij onze examens betaal je géén toeslag.

Let op! Oefenexamens, zelfstudie en een Permanent Actueel-abonnement worden helaas niet door de wet aangemerkt als ‘relevant’.

Onderstaand een overzicht van de verschillende btw-regels en de producten waarvoor deze gelden:

  • Keuze: btw 21% of toeslag 10% of btw 9% of toeslag 5% (bij online producten).
  • Geen keuze: btw (21%) is afhankelijk van vooropleiding, geen toeslag. Geldt voor: alle examens
  • Geen keuze: vast percentage btw 9% voor zelfstudie/studieboek en oefenexamens.


* De btw- of toeslagkeuze geldt niet bij producten waarbij de btw een vast percentage bedraagt. Dat is zo bij de zelfstudie/het studieboek en de oefenexamens. Hier bedraagt de btw standaard 9%.

Meer veelgestelde vragen + onze verschillende reglementen vind je op deze pagina.

Wat zijn de verschillen van de PE en Wft studievormen?

Verschillen studievormen

Hier kun je een schema vinden van de verschillen in de studievormen. Zowel voor Wft als PE

Studievormen

Waar kan ik mijn klacht over Lindenhaeghe neerleggen?

Klachten

Noteer jouw klacht kort en bondig en e-mail deze naar klachten@lindenhaeghe.nl. Wij nemen de klacht in behandeling. Je ontvangt binnen vier weken een reactie op jouw klacht.


Wat doet Lindenhaeghe met uw klacht?

Natuurlijk wil Lindenhaeghe een tevreden klant. Lindenhaeghe zal er dan ook alles aan doen om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Daarnaast is uw klacht voor Lindenhaeghe aanleiding om na te gaan of zij haar dienstverlening kan verbeteren.

Wat is een klacht?
Iedere uiting van ongenoegen over een gedraging, handeling of nalaten door (een medewerker van) Lindenhaeghe.

Hoe kunt u uw klacht kenbaar maken?
U kunt uw klacht insturen via klachten@lindenhaeghe.nl of per post naar Lindenhaeghe BV t.a.v. directie, Rembrandtlaan 1b, 3723 BG Bilthoven. Klachten worden alleen in behandeling genomen, indien u deze middels bovengenoemd e-mailadres kenbaar heeft gemaakt. Uw klacht dient minimaal te bestaan uit:

  • Dagtekening
  • Eigen NAW-gegevens
  • Zo gedetailleerd als mogelijk een omschrijving van uw klacht
  • Optioneel de gewenste oplossing

Wanneer ontvangt u een reactie?
Binnen 5 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging.

Hoe lang heeft Lindenhaeghe nodig om tot een formele reactie te komen?
Normaliter handelt Lindenhaeghe een klacht af binnen 4 weken. Mocht dit langer duren, dan laat Lindenhaeghe u dit schriftelijk weten.

Wie behandelt uw klacht?
De directie van Lindenhaeghe behandelt uw klacht.

Wordt uw klacht geregistreerd?
Lindenhaeghe houdt een klachtenregister bij en daarin wordt opgenomen:

  • Datum ontvangst van uw klacht
  • Datum verzonden ontvangstbevestiging
  • Datum verzonden formele reactie
  • De gevoerde correspondentie van en naar ‘klager’
  • Datum waarop uw klachtdossier is gesloten

Wat kunt u doen als u het niet eens met het eindoordeel van Lindenhaeghe?
Uiteraard zal Lindenhaeghe er alles aan doen om tot een ‘oplossing’ te komen. Mocht u er met Lindenhaeghe niet uitkomen, dan heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan.

Hoe dient u een beroepsschrift in?
Het indienen van een beroepsschrift vindt plaats op gelijke wijze als een klacht. In het beroepsschrift motiveert u waarom u het niet eens bent met het eindoordeel van Lindenhaeghe en wat de door u gewenste oplossing is.

Wie behandelt uw beroepsschrift en op wat voor termijn?
Uw beroepsschrift wordt behandeld door een onafhankelijk lid van de beroepscommissie klachtafhandeling Lindenhaeghe welke is vertegenwoordigd door mevrouw I. Feenstra LLM. Lindenhaeghe informeert u binnen 6 weken over de uitspraak. Mocht dit langer duren dan zal Lindenhaeghe u dit schriftelijk laten weten.

Wordt uw beroepschrift geregistreerd en zijn er kosten aan verbonden?
Correspondentie met betrekking tot beroepsschriften worden aan het klachtenregister toegevoegd. De kosten voor het behandelen van uw beroepsschrift bedragen € 80 die middels een factuur in rekening worden gebracht.

Wanneer u door de beroepscommissie in uw gelijk wordt gesteld, worden deze kosten niet aan u doorberekend.

Wat zijn de gevolgen van de uitspraak van de beroepscommissie?
De uitspraak van de beroepscommissie is voor beide partijen bindend. Over de uitspraak kan niet worden gecorrespondeerd. Lindenhaeghe zal eventuele consequenties adequaat en binnen redelijke termijn afhandelen.

Meer veelgestelde vragen + onze verschillende reglementen vind je op deze pagina.

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

Meer vragen