Effectief Communiceren

  • Delen:

De training Effectief Communiceren is uitermate geschikt voor elke professional die prettiger en efficiënter wil omgaan met collega’s. Meld je aan en haal meer uit jouw communicatie! 

De hele dag door ben je druk bezig met communiceren. Via gesprekken, social media, maar ook via bodylanguage. Maar bereik je via jouw communicatie ook wat je wilt? Na de training Effectief Communiceren zeker wel! Tijdens onze 3-daagse training verander je in een communicatiepro. Dat begint bij ...

de basis. Door actief luisteren, goed waarnemen en juist interpreteren. Vervolgens komt ook de non-verbale communicatie aan bod. Minstens zo belangrijk bij effectief communiceren. Na de training beschik je over een breed palet aan gespreksvaardigheden en communiceer je kraakhelder en to the point.

De training start met een online intake. Hierin formuleer je jouw persoonlijke leerdoelen. Met deze doelen gaan we aan de slag tijdens de training Effectief Communiceren. Maar dat niet alleen. Voor het beste resultaat log je in op onze online omgeving ‘mijn Lindenhaeghe’. Hierop zet onze ervaren gedragstrainer (praktijk) opdrachten klaar. Zo pas je de stof uit de training toe op situaties uit je eigen leven. Met diverse trainingsmethoden weet elke trainer het beste in je naar voren te halen. Het aantal deelnemers per groep wordt altijd beperkt tot een minimum. Je krijgt dus altijd de aandacht die nodig is!

Helemaal fijn. Tot een maand na de laatste trainingsdag staat onze expert voor je klaar. Bijvoorbeeld om praktijksituaties met hem of haar door te nemen.

Lees

Meer informatie?

Brochure download

Categorie:
Communicatie

Effectief Communiceren

€ 749

  • 3 dagen
  • Al 5 jaar op rij #1
  • De beste trainers
Inschrijven

Effectief Communiceren

Binnenkort bij jou in de buurt

Lees onze blog:

In 4 stappen naar kraakheldere communicatie

Je hebt een drukke baan. De hele dag ren je van hot naar her, ben je aan het mailen en sta je klanten te woord. Een kwartiertje pauze tussendoor is voor jou een luxe. Stilstaan bij wat je communicatie teweegbrengt, al helemaal. Dat begrijpen we bij Lindenhaeghe als geen ander.

Toch is het verstandig om zo nu en dan na te denken over welke impact je woorden hebben. Het vergroot niet alleen je zelfkennis, maar ook de manier van communiceren. Je brengt een boodschap beter over als je weet wat voor je gesprekspartner belangrijk is. Dat is logisch. Hoe je dat bereikt? Met deze vier tips kom je een heel eind.

Luisteren is key

Tijdens een gesprek willen de meeste mensen vooral hun eigen verhaal vertellen. Input van de ander gaat het ene oor in, het andere oor uit. Let maar eens op: het draait vaak om onszelf. Zeker door de komst van social media is dat de afgelopen jaren verergerd. Een like of hartje is toch al meer dan voldoende?

Probeer tijdens gesprekken eens je eigen belangen opzij te zetten. Luister naar het verhaal van je collega, familie of vriend. Tussen neus en lippen door vang je veel op. Gebruik deze kennis in het versterken van jullie relatie. Onthoud bijvoorbeeld de koffiebestelling. Wedden dat je punten scoort als bij het volgende gesprek er een vers gezette americano klaarstaat.

Geef aandacht

Onze agenda’s staan tegenwoordig volgepland met afspraken. Zelfs een diner met vrienden wordt weken van te voren vastgelegd. Aandacht is inmiddels een kostbaar gegeven. Het schenken ervan laat zien dat de ander waardevol is. Wees jezelf daarvan bewust.

Hoe je iedereen de aandacht schenkt die ze verdienen? Het antwoord daarop is makkelijker gezegd dan gedaan. Plan tijd vrij en werk daarin aan relaties. Spreek na werktijd eens af met een collega of bezoek een zakenpartner die je al veel te lang niet zag. Het is een ‘investering’ die loont.

Toon begrip

Begrip is de basis voor tolerantie. Hoe beter je iemand begrijpt, des te minder ‘vervelend’ je diegene gaat vinden. Dit maakt het eenvoudiger om je gesprekspartner te accepteren, respecteren en tolereren. Toon daarom begrip voor de situatie van de ander en voor zijn argumenten of opvattingen. Doorvragen en je hulp aanbieden zijn veelgebruikte trucs om je gesprekspartner duidelijk te maken dat je serieus naar hem of haar luistert. En dus begrip toont.

Houd rekening met alle communicatie

Het is goed om te beseffen dat we niet voortdurend praten, maar wel de hele tijd signalen afgeven door middel van lichaamstaal. We communiceren meestal

tegelijkertijd op inhouds- als op betrekkingsniveau. Met woorden geven we de inhoud weer en met lichaamstaal vooral de betrekking. Wees jezelf hier altijd van bewust. Je kunt nog zo oprecht luisteren, maar een ongeïnteresseerde blik zorgt voor een gevoel van onbehagen bij je gesprekspartner. Verbale en non-verbale signalen moeten met elkaar matchen voor een ruisloze overdracht van de boodschap.

Hanneke Janzen werkt ruim 20 jaar als trainer Communicatieverbetering. Actief leren en samen lachen gaan hand in hand tijdens haar training Effectief Communiceren. Meer tips? Download dan de whitepaper Communicatie.

Lees

Wil je meer weten over onze trainingen in de categorie Communicatie? Lees dan ons gratis Whitepaper.

De trainers

Jij gaat aan de slag met gedreven communicatie- en gedragstrainers. De trainers Effectief Communiceren hebben veel ervaring met diverse trainingsmethoden. De interactie met de trainer en de kleine groepen zorgen ervoor dat jij het maximale uit deze training kunt halen.

Trainer Hanneke aan het woord.


Hanneke Janzen werkt inmiddels zo’n 20 jaar als trainer Communicatieverbetering. Haar trainingen spelen zich af op het grensvlak van de vaardigheid en de persoonlijke ontwikkeling. Ze brengt haar deelnemers in beweging waarbij actief, intensief leren én samen lachen hand in hand gaan. Met als resultaat inzicht in communicatie-processen en vaardigheden die je vol zelfvertrouwen in kunt zetten. Hanneke Janzen

Lees

Ervaringen van deelnemers

De training was zeker pittig en confronterend, maar ook erg waardevol

De training was zeker pittig en confronterend, maar ook erg waardevol. Ik heb meer inzicht gekregen in mijn communicatiestijl gekregen en ben met meer zelfvertrouwen naar huis gegaan. Doordat de groep bestond uit zeer uiteenlopende persoonlijkheden, hebben wij als deelnemers veel van elkaar kunnen leren.
Lees verder

Een goede communicatie is de basis voor het begin van een gesprek

Vaktaal is niet altijd even begrijpelijk voor de klant. Het is belangrijk dat deze vaktaal omgezet wordt naar begrijpelijke taal op niveau van de klant. Het maken van die vertaalslag, dat wilde ik graag leren bij deze training. De training sloot goed aan bij mijn verwachtingen en persoonlijke leerdoelen.
Lees verder

In de week na de training merkte ik al direct verschil

Het praktijkonderdeel heeft mij laten inzien dat je bepaald gedrag kan uitlokken, door middel van jouw eigen gedrag. Actie is reactie; dat is het echt! In de week na de training merkte ik al direct verschil. In zakelijke gesprekken wist ik meer in te spelen op het gevoel van mijn gesprekspartner, wat ertoe leidde dat we tot betere oplossingen kwamen.
Lees verder

Effectief Communiceren

Toelichting op de prijs

Studiemateriaal 

De prijs is inclusief digitaal studiemateriaal 

Exclusief btw

De prijs van dit product is exclusief btw.

Toeslag arrangementskosten 

€ 8,95 per trainingsdag voor het gebruik van consumpties

Diverse betaalmogelijkheden 

Mogelijkheid om in 3 termijnen te betalen

iedereen is anders.
doe het op jouw manier.

Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Op Lindenhaeghe.nl maken we gebruik van cookies om jou de beste ervaring te geven op onze website, voor webstatistieken en advertentiecampagnes.
Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken, zoals Doubleclick.

Ga je akkoord met onze cookies? Onder ‘Meer informatie’ lees je meer over onze cookies.

Akkoord & sluiten Meer informatie
Loading page...