Klantgericht Verkopen

  • Delen:

Klantgericht Verkopen is een training die draait om situaties op de werkvloer. Direct inzetbaar dus! Ontdek jij samen met ons jouw kracht?

Je hebt het gevoel dat er op commercieel vlak meer te halen valt. Je wilt jouw kwaliteiten nóg meer benutten en nóg meer resultaat boeken bij klanten. Dan is de training Klantgericht Verkopen echt iets voor jou!

Tijdens de 3-daagse training draait het om jouw verkoopvaardigheden. Of nog beter gezegd: het verbeteren daarvan. Aan de hand van rollenspellen ...

met een trainingsacteur ontdek je jouw verkoopstijl. Daarna brengt onze ervaren communicatie- en gedragstrainer je alle kneepjes van het vak bij. Gedrag van klanten analyseren, inspelen op behoeftes en omgaan met persoonlijke valkuilen; alles komt voorbij.

Bij Lindenhaeghe biedt elke training veel ruimte voor interactie, ervaringsuitwisseling en onderlinge feedback. Je leert het meeste wanneer we ingaan op jouw eigen ervaringen. Daarom vul je van te voren een intake in en omschrijft je hierin je persoonlijke leerdoelen. Onze trainer past de invulling hier zoveel mogelijk op aan. Bij Lindenhaeghe Trainingen gaan we dus voor een persoonlijke aanpak. Daarom mag je ook tot een maand na afloop contact opnemen met de trainers. Bijvoorbeeld om praktijksituaties voor te leggen. Handig!

Lees

Meer informatie?

Brochure download

Categorie:
Commercie

Klantgericht Verkopen

€ 749

  • 3 dagen
  • Scherpe prijs
  • Meerdere locaties
Inschrijven

Klantgericht Verkopen

Binnenkort bij jou in de buurt

Voor deze training zijn op dit moment nog geen data gepland. Houd onze website in de gaten voor updates.
Op de hoogte blijven van onze trainingen? Kijk eens op onze inspiratie-pagina en schrijf je daar in voor onze nieuwsbrief.

Lees onze blog:

Klantgericht verkopen: dit verwacht je klant van jou

Je wilt die nieuwe deal binnenslepen. Of je wilt meer halen uit je bestaande relaties. Dan komt het aan op je skills als verkoper. Over welke kenmerken een goede verkoper anno 2017 beschikt?

Je klanten veranderen
Klantgericht verkopen is geen product verkopen, maar een oplossing bieden. En dat wordt steeds lastiger, want in deze digitale tijd weten je klanten steeds meer. Door die groeiende kennis worden ze ook steeds kritischer en veeleisender. De grote uitdaging van verkopen blijft je klant overtuigen van een idee, maar het wordt steeds belangrijker dat deze gedachte aansluit bij zijn belevingswereld. Kortom: de markt verandert, de wijze van communiceren ook.

Kennis is belangrijker dan ooit
De insteek is niet langer ‘hoe kan ik verkopen’. De insteek is ‘hoe kan ik helpen’. Dat kom je alleen te weten wanneer...

je precies op de hoogte bent van wat er binnen een sector speelt, en natuurlijk ook binnen een organisatie. Vergeleken met een paar jaar geleden stap je tegenwoordig later binnen in de buyer journey. De basiskennis vindt je klant wel op internet. Jij onderscheidt je met specifieke kennis van de branche en organisatie. Jij stuurt, duidt of helpt. Als softwareverkoper is het leuk dat je uitleg kunt geven over hoe software werkt. Maar de klant van nu is veel meer geïnteresseerd in wat het hem specifiek oplevert. Als verkoper word je steeds meer consultant.

...net als sociale vaardigheden
Dat betekent ook dat verkopen tweerichtingsverkeer is. Klanten knappen af op verkopers die veel aan het woord zijn en vooral vertellen hoe goed hun product wel niet is. Ze willen gehoord worden. Je luistert dus altijd naar wat je klant nodig heeft. Zelfs als je veel kennis van een branche of organisatie hebt, weet je de beste oplossing niet van tevoren. Daar kom je tijdens het gesprek achter. Je stelt open vragen. Je vraagt door. Zo leef je je in. Misschien kom je er zelfs achter dat je de oplossing die nodig is niet kunt bieden.

Een effectieve verkoper wordt niet geboren. Zo’n verkoper word je. Het mooie daaraan is dat je je dus ook als verkoper kunt blijven ontwikkelen. Wat er ook om ons heen gebeurt, sales blijft mensenwerk. Je sleept die deal eerder binnen door je te verdiepen in je klant en te investeren in relaties. Hoe eerder en hoe beter je kunt begeleiden richting een oplossing, hoe groter de kans dat er een bloeiend partnerschap ontstaat. Eén waar je allebei van profiteert. Niet eenmalig, maar voor een langere termijn.

Meer weten over het hoe? Tijdens de training Klantgericht Verkopen leer je alles over hoe je jouw verkoopskills verbetert.

Robin van der Werf geeft op inspirerende wijze de training Klantgericht verkopen. 

Lees

Wil je meer weten over onze trainingen in de categorie Commercie? Lees dan ons gratis Whitepaper.

De trainers

Jij gaat aan de slag met gedreven communicatie- en gedragstrainers. De trainers Klantgericht Verkopen hebben veel ervaring met diverse trainingsmethoden. De interactie met de trainer en de kleine groepen zorgen ervoor dat jij het maximale uit deze training kunt halen.

Trainer Valérie aan het woord.


"Na 20 jaar werkervaring in diverse commerciële functies, ben ik inmiddels al weer 6 jaar als zelfstandig trainer en coach actief en geef ik mijn ervaringen door aan zelfstandig ondernemers, managers en medewerkers, onder andere in de financiële dienstverlening.
Mijn specialiteit is het geven van inzicht en het bewust maken van het effect dat jouw houding heeft op anderen en het aanreiken van handvatten om dit effectief te beïnvloeden.
Ik krijg voldoening als deelnemers ervaren dat ze steeds beter in staat zijn om, in de omgang met klanten, collega's en managers, in hun eigen kracht te blijven en daardoor betere resultaten boeken." Valérie Joosten 

Lees

Ervaringen van deelnemers

Klantgericht verkopen? Dat heb je zelf in de hand!

Binnen mijn vakgebied wordt er steeds meer om klantgerichtheid gevraagd. Ik heb mij aangemeld voor deze training, om voor mijzelf te kunnen vaststellen of ik hierin nog vorderingen kon maken. Het aannemen van een commerciëlere houding en kunnen inspelen op de behoeften van de klant, dat waren mijn persoonlijke leerdoelen.
Lees verder

Ik heb de opgedane kennis direct kunnen toepassen

Mijn belangrijkste leerdoel? Meer inzicht krijgen in hoe ik beter op de reacties van mijn gesprekspartner kan inspelen. Hoe kan ik mijn klanten beter begrijpen? Dit kwam zeker aan bod tijdens de training. Ik vond de training leerzaam en interessant en heb de opgedane kennis direct kunnen toepassen.
Lees verder

iedereen is anders.
doe het op jouw manier.

Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Lindenhaeghe maakt gebruik van cookies voor onder meer Google Analytics en Remarketing doeleinden. Sluiten
Loading page...