Klantgericht Telefoneren

  • Delen:

De training Klantgericht Telefoneren is geschikt voor iedere professional waarbij het van belang is dat hij/zij via de telefoon een goede relatie weet op te bouwen met (potentiële) klanten. De training is persoonlijk, praktisch en helpt je verder. 

Wil jij meer uit je telefoongesprekken halen? Wil jij weerstand kunnen ombuigen? Of wil jij koopsignalen sneller willen herkennen en vooral kunnen benutten? Geef je dan op voor de training Klantgericht Telefoneren. Gedurende één dag leer je de verschillende vraagtechnieken kennen en krijg je inzicht in jouw eigen effectiviteit en klantgerichtheid. Je leert de vraag ...

van de klant te achterhalen om vervolgens in te kunnen spelen op de behoefte. Je manier van communiceren wordt onder de loep genomen waardoor jij na de training weet waar je op moet letten om krachtig en klantvriendelijk over te komen. Je leert om te gaan met weerstand en met klachten en hoe je dit in een ander perspectief kunt plaatsen. 

Na de training kun jij op een bondige wijze jouw organisatie introduceren en op een concrete manier het gesprek afsluiten. Je voert op een prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten waarbij je de verschillende vraagtechnieken weet toe te passen. Je bent je bewust van je belemmerende vaardigheden en je kunt deze positief ombuigen zodat je effectief kan reageren.

Tijdens de training Klantgericht Telefoneren wordt aandacht besteed aan persoonlijke leervragen en spelen we in op de praktijksituatie. Voorafgaand aan de training maak je een online intake waarmee je jouw persoonlijke leerdoelen formuleert. Na de training ga je met een concreet plan van aanpak naar huis. Een aantal weken na de training is er een telefonisch coachmoment waarin jouw bevindingen op basis van je plan van aanpak besproken worden. De coach helpt je verder met de nog lastige situaties.

Lees

Categorie:
Commercie

Klantgericht Telefoneren

€ 249

  • 1 dag
  • Scherpe prijs
  • Meerdere locaties
Inschrijven

Klantgericht Telefoneren

Binnenkort bij jou in de buurt

Lees onze blog:

Klantgericht telefoneren: hier doe je het voor

De ene klant is de ander niet. Maar wie er ook belt, jij zit aan de telefoon en bent dus het visitekaartje van het bedrijf. Met de indruk die je gesprekspartner van jou heeft, valt of staat zijn mening van jouw organisatie. Hoe die mening positief uitvalt?

Het begint allemaal met vertrouwen opbouwen. Dat betaalt zich op de lange termijn terug. Een goed telefonisch contact opent deuren naar trouwe klanten. Wanneer je gesprekspartner meer vertrouwen in je organisatie krijgt, verlaag je voor hen de drempel om weer contact op te nemen. En misschien zelfs om van jullie service gebruik te maken. 

 

Wees oprecht geïnteresseerd
Om die positieve ervaring te bereiken, is het allereerst belangrijk dat je geïnteresseerd overkomt. Oprecht geïnteresseerd. Stel open (!) vragen en vraag door. Maar let op dat je ook weer niet doorschiet. Bijvoorbeeld als je gesprekspartner al twee keer is doorverbonden en dus al twee keer zijn verhaal heeft gehouden. Dan kun jij nog zo vriendelijk vragen waarvoor hij belt, de kans is een stuk groter dat hij niet meer zo blij is als hij het nog een keer moet vertellen. Daar had je van tevoren rekening mee kunnen houden...   

Klantgericht telefoneren in 5 fasen
Je klant is namelijk vooral op zoek naar een goede service. Hij wil het idee hebben dat hij ertoe doet en zijn verhaal telt. Kortom, het doel van je telefoongesprek is niet direct verkopen. Het is bouwen aan een goede relatie. Als het gesprek deze fases doorloopt, weet je zeker dat je het goed doet.

1. Je klant voelt dat je aandacht hebt voor zijn situatie
2. Je klant merkt dat je meedenkt in oplossingen
3. Je klant krijgt een positieve beleving door het gesprek
4. Je klant is geïnteresseerd geraakt in jou en jouw verhaal
5. Je klant heeft vertrouwen gekregen in je organisatie

Een logische afsluiting van zo’n gesprek? Een klantreactie van ‘dankjewel dat je me zo goed hebt geholpen’. Dat is je ultieme doel. Als je dat te horen krijgt, weet je zeker dat je klantgericht telefoneert.

Meer weten?
Valérie Joosten biedt je nieuwe inzichten in klantcontact. In de Lindenhaeghe Training Klantgericht Telefoneren leert ze je meer uit telefoongesprekken halen. Weerstand om te buigen. En koopsignalen sneller herkennen en vooral benutten.

 

Lees

Wil je meer weten over onze trainingen in de categorie Commercie? Lees dan ons gratis Whitepaper.

De trainers

Trainers voor de Training Klantgericht Telefoneren zijn gedreven communicatie- en gedragstrainers. Ze hebben veel ervaring met diverse trainingsmethoden. De interactie met de trainer en de kleine groepen zorgen ervoor dat jij het maximale uit deze training kunt halen.

Trainer aan het woord.


"Na 20 jaar werkervaring in diverse commerciële functies, ben ik inmiddels al weer 6 jaar als zelfstandig trainer en coach actief en geef ik mijn ervaringen door aan zelfstandig ondernemers, managers en medewerkers, onder andere in de financiële dienstverlening.
Mijn specialiteit is het geven van inzicht en het bewust maken van het effect dat jouw houding heeft op anderen en het aanreiken van handvatten om dit effectief te beïnvloeden.
Ik krijg voldoening als deelnemers ervaren dat ze steeds beter in staat zijn om, in de omgang met klanten, collega's en managers, in hun eigen kracht te blijven en daardoor betere resultaten boeken." Valérie Joosten 

Lees

iedereen is anders.
doe het op jouw manier.

Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Lindenhaeghe maakt gebruik van cookies voor onder meer Google Analytics en Remarketing doeleinden. Sluiten
Loading page...