- Virtual Classes
- Wft
- PE
-
Opleidingen
- Opleidingen
-
Financiele opleidingen
- Financiele opleidingen
- Future Skills for Financials
- Adviesvaardigheden
- Klantcontact & binnendienst
- A-Opleidingen
- Compliance
- Credit Management
- Echtscheidingsadviseur
- Erkend Financieel Adviseur EFA | SEH
- Estate Planner
- Financieel Planner
- Hypothecair Planner
- Incasso
- Vermogen en Beleggen
- MiFID
- Neurolinguïstisch Programmeren (NLP)
- Personeel en Organisatie Ontwikkeling
- Schuldhulpverlener
- Bekijk alle Financiele opleidingen
- PE SEH | PE SHV | PE FFP
- Examens
- Permanent Actueel
- Persoonlijke Ontwikkeling
Service en contact

- Home
- Service en contact
- Mijn examens
- Waar kan ik mijn klacht (over mijn examen) indienen
Waar kan ik mijn klacht (over mijn examen) indienen
Heb jij een inhoudelijke klacht?
Meldingen over de kwaliteit van bepaalde examenvragen dienen in principe via de examenleider te lopen en na het examen in de VOV gemeld te worden. Deze meldingen geeft DUO vervolgens door aan het CDFD. Een kandidaat ontvangt geen individuele, inhoudelijke reactie op zijn melding aan de examenleider.
- Indien de melding niet (of niet volledig) in de VOV vermeld is kan de melding (ook) bij CDFD ingediend worden (info@cdfd.nl). Onder inhoudelijke klachten wordt onder andere verstaan:
- Inhoudelijk incorrecte/niet-valide vragen
- Subjectieve/dubbelzinnige vraagstelling
- Taalfouten in de examens
- Inhoudelijke klachten worden geanalyseerd, maar kunnen nooit tot bijstelling van een examenuitslag leiden. Zie voor meer informatie de website van het cdfd.
Er geldt voor inhoudelijke klachten geen beroepsmogelijkheid. Per examen kan maximaal één keer per kandidaat een algemene klacht worden ingediend.
Heb jij een klacht over de omstandigheden van het examen?
Klachten die betrekking hebben op de omstandigheden tijdens de examenafname (zowel tijdens, daarvoor als daarna) kun jij indienen bij Lindenhaeghe via klachten@lindenhaeghe.nl. Het gaat dan om klachten met betrekking tot het examenafnameproces.
Denk hierbij aan:
- Bereikbaarheid, parkeergelegenheid en/of het ontvangst ter plaatse
- Communicatie in algemene zin, de kosten, de informatieverstrekking
- Locaties, de examenruimte en/of de faciliteiten ter plaatse
- Examenleider, de gegeven materialen, de nazorg
Klachten met betrekking tot het examenproces worden binnen vier weken na binnenkomst afgehandeld. Mocht dit langer duren, dan zal Lindenhaeghe dit schriftelijk laten weten. Vergeet niet om een duidelijke beschrijving te geven van datgene waarop de klacht betrekking heeft.
Heb jij een andere klacht?
Klachten kunnen schriftelijk of per e-mail aan Lindenhaeghe gericht worden. Algemene klachten dienen te worden voorzien van een beschrijving van datgene waar de klacht betrekking op heeft.
Raadpleeg onze klachtenprocedure voor meer informatie.
Overige vragen: Mijn examens
- Hoe herstel ik mijn beroepskwalificatie?
- Hoe boek ik het Bijzonder Wft-PE-examen?
- Kan ik in plaats van een PE ook een Wft-examen doen?
- Wat mag ik meenemen naar een examen?
- Wanneer krijg ik mijn examenuitslag?
- Hoe kan ik examen verplaatsen of annuleren?
- Ik ben gezakt. Hoe kan ik mijn examen inzien?
- Hoe kan ik een herexamen aanvragen?
- Waar kan ik de examenreglementen vinden?
- Kom ik in aanmerking voor een verlengd examen (bijvoorbeeld bij dyslexie)