• Delen:

Waar kan ik mijn inhoudelijke klacht over mijn examen indienen?

Meldingen over de kwaliteit van bepaalde examenvragen dienen in principe via de examenleider te lopen en na het examen in de VOV gemeld te worden. Deze meldingen geeft DUO vervolgens door aan het CDFD. Het CDFD voert, als onderdeel van het proces van kwaliteitsborging, een analyse uit. Een kandidaat ontvangt geen individuele, inhoudelijke reactie op zijn melding aan de examenleider.

Indien de melding niet (of niet volledig) in de VOV vermeld is kan de melding (ook) bij CDFD ingediend worden (info@cdfd.nl). Nadrukkelijk betreft het geen meldingen/klachten tegen de vastgestelde examenuitslag, de manier van vaststelling van de opgaven, of de beoordelingsnormen. Het CDFD treedt eveneens niet op als hogere beroepsinstantie voor een besluit van een exameninstituut of een klachtafhandeling door een exameninstituut. Onder inhoudelijke klachten wordt onder andere verstaan:

  • Inhoudelijk incorrecte/niet-valide vragen
  • Subjectieve/dubbelzinnige vraagstelling
  • Taalfouten in de examens

Inhoudelijke klachten worden geanalyseerd, maar kunnen nooit tot bijstelling van een examenuitslag leiden.

Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Op Lindenhaeghe.nl maken we gebruik van cookies om jou de beste ervaring te geven op onze website, voor webstatistieken en advertentiecampagnes.
Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken, zoals Doubleclick.

Ga je akkoord met onze cookies? Onder ‘Meer informatie’ lees je meer over onze cookies.

Akkoord & sluiten Meer informatie
Loading page...