‘Recepten delen, proeven en samen beter worden, dáár draait het om’, Chantal Relou, accountmanager bij Lindenhaeghe

11-09-2022

Lerende organisatie

In een vorig blog hebben wij geschreven over de veranderende manier van opleiden. We kijken bij veel verschillende bedrijven in de keuken en zijn ervan overtuigd dat zij, net als wij, van elkaar kunnen leren.

Chantal Relou, accountmanager bij Lindenhaeghe: ‘Wij brengen graag partijen met elkaar in contact. Daarom werken wij momenteel aan een mooi branche-event. Het idee is dat bedrijven en andere organisaties hun (succes)verhalen en ervaringen delen zodat de kennis over plezierig en zinvol opleiden zich verder verspreidt. Zie het als dat mooie recept dat steeds doorgegeven wordt onder mensen. Daarnaast is het ook zinvol voor ons als opleider omdat er wellicht nieuwe opleidingsvormen, vragen of uitdagingen naar boven komen waar ook wij nog niet bij stil hebben gestaan. Dit soort events zijn voor ons heel waardevol, omdat we direct vanuit de klant horen waar behoeftes liggen. Zo kunnen we ons voorstellen dat de generatie die nu aan het werk gaat minder met klassikale trainingen heeft. Misschien werken deze jongeren liever met games, visuals of korte e-learnings en leren zij in een halve dag wat we nu in drie dagen aanbieden. Het gaat ons vooral om kennis delen en kennis opdoen door de opleidingswereld onder de loep te nemen. En dat te blijven doen: elkaar helpen en elkaar versterken, dáár draait het om wat ons betreft. Door samenwerking krijg je immers de lekkerste recepten naar boven.’

Deel al je recepten, ook degene die niet meteen lukten
Chantal: ‘We horen dat ook wel terug van onze klanten, bijvoorbeeld banken, die zich afvragen waarom ze niet meer delen onderling. Onlangs nog hebben we een voorstel voor een bank uitgebracht waarbij we refereerden aan een traject van mysteryshoppen bij een collega-bank. Daar waren ze enthousiast over, maar tegelijkertijd vroeg men zich af waarom men niet op de hoogte was van dit traject bij die collega-bank. Dat soort voortschrijdende inzichten leidt tot een sterke leercultuur vol zinvolle vragen en daarin kunnen we als maatschappij groeien met elkaar. Het is ook een van de redenen waarom wij dit soort artikelen schrijven, omdat het mensen helpt om bewust te zijn of te worden van wat er allemaal mogelijk is. Het gaat dan overigens niet alleen om het delen van succesverhalen, ook de verhalen waarin in eerste instantie niet direct het beoogde resultaat bereikt is, mogen er zijn. Zie het maar als dat recept van die lekkere cake die nét wat te compact uit de oven komt. Grote kans dat je tweede poging een prachtig mooie cake oplevert waar iedereen graag een stukje van proeft. En dat is wat ons betreft de basis van kennis delen, alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.'

Neem contact op
Wil je er meer over weten of vrijblijvend overleggen? Neem dan even contact met ons op. We kijken uit naar je recept!