030 – 693 23 48

PE-Blogger Mark .... is terug!

29-07-2020

Ha allen!

Kennen jullie mij nog? Ik ben Mark, zelfstandig financieel adviseur, woonachtig in de Randstad en vader van een zoontje (7).

Beetje stressen
Vorige PE-periode heb ik een blog bijgehouden over mijn PE-studies en -examens. Ik ging op voor Schade zakelijk, Inkomen en Hypothecair krediet en ik heb ze uiteindelijk allemaal op tijd gehaald. Het was wel een beetje stressen, want op het laatste moment zakte ik voor PE Inkomen (nadat ik voor Hypothecair een negen gehaald had, leed ik wat aan zelfoverschatting) en met de deadline van 1 april in zicht, ging het allemaal maar nét goed.

Early Bird
‘Dat doe je de volgende keer anders, Mark!’ sprak ik mezelf vermanend toe. Ik nam me voor om een Early Bird te worden en na 1 april meteen door te gaan met de studie. Ik zat er immers lekker in en veel onderwerpen komen toch gewoon weer terug.

Maar ja. Zoals dat dan gaat hè. Ik ging éven genieten van de tien die ik uiteindelijk voor PE Inkomen haalde - de uitslag hangt nog steeds boven mijn bureau - en ineens zijn we een jaar verder. En wat voor jaar! Opeens kan ik de PE-training niet alleen klassikaal volgen, maar ook in een Virtual Classroom! Kun je de klassikale training vanuit huis volgen en dan later examen doen. Lijkt mij ook wel wat eigenlijk.

PE-rikelen
Afijn. Omdat ik de tijdspanne van de vorige keer (vijf maanden) toch wat krap vond, wilde ik nu onderhand wel beginnen met mijn eerste PE. We hebben tot 1 april 2022, dus ik ben toch nog wel een béétje een Early Bird, dacht ik zo. En om mezelf tot snelheid te manen (en ook wel omdat ik er vorige keer zulke leuke reacties op kreeg) heb ik besloten om weer over mijn PE-rikelen te gaan bloggen voor Lindenhaeghe.

Keuzestress
Daarom dus vandaag mijn eerste blog. Binnenkort start ik met PE Schade zakelijk. Alleen: ga ik voor een klassikale training (kleine groepen, direct examen) óf blijf ik lekker thuis en kies ik voor Virtual Classroom? Zucht. Keuzestress. Nu al.

Naar alle PE-opleidingen

Naar PE Virtual Classroom