030 – 693 23 48

Joyce over haar nieuwe rol: ‘Ik kan echt iets betekenen’

05-02-2020

Joyce over haar nieuwe rol: ‘Ik kan echt iets betekenen’

“Ik werk al een paar jaar op een klein hypotheekadviesbureau. Ik ondersteun daar de hypotheekadviseurs. Je wilt niet weten wat er allemaal komt kijken bij het afsluiten van een hypotheek. Het begint al voordat de klanten hier zijn geweest: ze moeten een lange lijst met informatie mailen. Over hun situatie, hoe ze hun toekomst zien en over hoe ze bijvoorbeeld tegen geldzaken aankijken. Onze producten zijn vaak langlopende financiële verplichtingen en hebben effect op een groot deel van hun leven.

Hypotheekaanvraag
Als de klanten dan voor het eerst bij ons op kantoor komen, heb ik het gevoel dat ik ze al een beetje ken. Onze adviseurs bedenken met hen een plan en doen de hypotheekaanvraag. Daarna komen ze weer bij mij terecht. Ik verzamel alle benodigde stukken en stuur ze door naar de bank. Loonstrookjes, werkgeversverklaring, taxatierapport enzovoort. Zo’n traject kan wel een maand duren en het komt wel eens voor dat ik dan bijna dagelijks met klanten bel.

Mensen-mens
Ik ben een ‘mensen-mens’. Het klantcontact is voor mij het meest aantrekkelijke deel van mijn baan. Als dat wat minder voorkomt, mis ik dat ook echt. Pas vroeg ik mezelf af: ‘Hoe zou het toch met het gezin gaan, dat destijds op het nippertje dat nieuwbouwhuis kon kopen.’ Ik ben destijds best wel intensief met ze opgetrokken en ik besloot ze te bellen om te vragen hoe alles was verlopen. Ik wilde meteen weten of er nog wijzigingen in hun situatie waren geweest sinds het rondkomen van de hypotheek. En wat bleek: ze konden het erg waarderen én hadden nog een aantal andere vragen voor ons. Kon ik gelijk weer voor ze aan het werk!

Contact
Naar aanleiding van deze ervaring besloten we met ons kantoor onze manier van klanten benaderen anders aan te pakken. We houden nu actief contact en ik spreek onze klanten minimaal een keer per jaar. Ik voel me nu veel meer betrokken bij hen. Ik weet wat er bij hen speelt en kan ze écht helpen. Mijn baan is er een stuk mooier van geworden, ik haal hier echt veel voldoening uit.”

Joyce volgde de Opleiding Client Officer.

Bekijk hier de Opleiding Client Officer