Een opstapje...
21-04-2021

Een opstapje naar een betere situatie
Door: Ewald Bary
Eigenlijk wilde ik deze column over HypoTop 2021 nou eens niet over corona laten gaan. Maar toen ik begon te schrijven, kwam ik al snel tot de conclusie dat dit niet ging lukken. Want hoe je het ook wendt of keert, corona heeft grote impact, ook op de binnendienstmedewerkers en office managers bij het intermediair.
Rol binnendienst belangrijker
Sterker nog, hun rol wordt - júist door corona – steeds belangrijker. Want gesprekken met klanten vinden steeds vaker digitaal plaats, relaties komen steeds vaker met vragen over hun financiën. ‘Hoe zit het met mijn hypotheekbetaling? Moet ik mijn verzekeringspakket aanpassen nu ik zoveel thuiswerk?’ En bij wie komen al deze vragen terecht? Juist. Bij de binnendienstmedewerker of de office manager.
Het jaar van de client officer
Welbeschouwd is het coronajaar 2020 (met uitloop naar 2021) hét jaar van de transitie van binnendienst naar client officer geweest. Digitalisering nam een vlucht, verbinding met klanten werd een uitdaging en meer dan ooit werd een beroep gedaan op de spil in het bedrijf die er altijd was voor de klant: de client officer.
Flinke veranderingen
We kregen dit ook terug van professionals die bij Lindenhaeghe de opleiding Client Office Schade of Hypotheken volgden. Deze professionals gaven zonder uitzondering aan dat hun werk de afgelopen maanden flink veranderd was.
Schakel tussen sales en klant
En wat vooral leuk was om te horen: ze verwelkomden de verandering! Corona is geen feestje, maar de rol die zij hebben kregen, de centrale spin-in-het-web-rol waarbij ze op nieuwe manieren de klanten kunnen bedienen en de schakel kunnen zijn tussen sales en de klant, beviel hen zonder uitzondering. De handvatten die tijdens de opleiding aangereikt werden, kwamen hierbij goed van pas.
Echte verhalen
We hebben hierover al een aantal mooie verhalen geschreven, over Chantal, over Joyce en dat willen we dit jaar graag blijven doen. (Dus even tussendoor meteen een oproep: wil jij jouw verhaal delen? Laat het ons weten! Mail ons op contact@lindenhaeghe.nl). Want deze ontwikkeling, deze professionalsering van een heel belangrijke groep betrokken medewerkers, verdient die aandacht.
HypoTop komt er weer aan!
Afijn, dus toch een column over corona, alleen dit keer eentje waarin corona niet de boosdoener is maar een opstapje naar een betere situatie. Herkenbaar voor jou? Zeg het voort. HypoTop komt er weer aan en er staan weer opleidingen open. Hopelijk verwelkomen we dit jaar een nog grotere groep van deze professionele, flexibele mensen, die weten waar het bij het intermediair écht om gaat. Om mensen. Om elkaar. Om samenwerken.
Gratis naar HypoTop
Van 10 tot en met 28 mei vindt de jaarlijkse HypoTop weer plaats. Dit jaar volledig online. Trainer Peter Wormskamp verzorgt een sessie voor binnendienstmedewerkers: ‘Omzet en tevreden klanten: de client officer in actie’. Word lid van clientofficer.nl en krijg gratis toegang tot HypoTop2021.
Link naar opleidingen:
Lees meer
Misschien vind je dit ook interessant