030 – 693 23 48

Klantspecifiek adviseren & vastleggen

De Training Klantspecifiek adviseren & vastleggen is geschikt voor financieel professionals die een langdurige relatie willen opbouwen met hun klant.

  • 3-daagse interactieve training
  • Klantspecifiek adviseren
  • Stel de juiste vragen
Delen:
Algemeen

Klantspecifiek adviseren & vastleggen

Over de Opleiding Klantspecifiek adviseren & vastleggen

Deze training helpt jou door het stellen van de juiste vragen op een efficiënte en gestructureerde wijze tot een klantspecifiek advies te komen dat voldoet aan de regels van de AFM. Deze training is gericht op de particuliere klant en geschikt voor iedere Wft-specialist.


Wat levert de training mij op?
Na het volgen van deze training kom je niet alleen gestructureerd tot een passend advies, je weet ook dat het advies aansluit bij het belang van de klant..

Wat houdt de training in?
Tijdens de Training Klantspecifiek adviseren & vastleggen kijken we naar het proces rondom IAAN, dossiervorming en het uiteindelijke advies. We laten je ervaren hoe jij naar je klanten communiceert en de klant naar jou en dat je door het stellen van de juiste vragen moeiteloos tot de kern van de zaak kunt doordringen en zo op efficiënte wijze een klantspecifiek advies kunt opstellen. De training bestaat uit drie trainingsbijeenkomsten (1 x per 2 of 3 weken) van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Tijdens de 3-daagse training komen de volgende zaken aan de orde

  • De wijze van communiceren van de adviseur en de klant
  • Het adviesproces van voorbereiding, de vier fasen van het adviesproces IAAN* tot en met het vastleggen van het advies.
  • IAAN
    • Inventariseren
      Wat verwacht de klant wanneer het gaat om het geven van een inkomensadvies? Wat behoort wel en niet tot jouw taken en hoe stem je zaken duidelijk af? Welke vragen stel je om tot de kern te komen?
    • Analyseren
      Je gaat aan de slag met de uitgevraagde klantinformatie. Je analyseert alle gegevens en vraagt door waar nodig.
    • Adviseren
      Tijd om jouw meerwaarde te laten zien: welke oplossing heb jij voor de klant.
    • Nazorg
      Het is voor de klant niet altijd duidelijk welke vragen wel of niet bij zijn adviseur thuishoren. En tot hoever de nazorg gaat. Het beste is natuurlijk om hier vooraf met de klant afspraken over te maken, maar hoe doe je dat? En welke grenzen stel je?


De Training Klantspecifiek adviseren & vastleggen is zeer geschikt voor financieel professionals die een langdurige relatie willen opbouwen met hun klant.

Leo Brunt
Leo Brunt

Over de prijs

  • Exclusief btw
    De prijs van dit product is exclusief btw
  • Studie- en oefenmaterialen
    Alle materialen worden online klaargezet
  • Diverse betaalmogelijkheden
    Mogelijkheid om in 3 termijnen te betalen
  • Toeslag locatie- en arrangementskosten
    Bij dag- of ochtendprogramma € 19,95 | Bij middagprogramma € 9,95
Startdata en locaties

Wanneer kan ik beginnen

Start wanneer jij wilt een centraal gelegen locaties in Nederland

Item startdatum1
Studiemateriaal

Wat krijg ik bij deze opleiding?

Bij deze opleiding ontvang je onder andere je eigen leerroute
Klassikale training

Onze trainers staan voor je klaar

Bovenwettelijke opleiding

Ga voor een toppositie met deze opleiding

Online Leeromgeving

Alle benodigde materialen (en/of opdrachten) vind je hier

Interactieve trainingsvormen

Ruimte voor vraag, antwoord en feedback

Anderen bekeken ook

Klaar om te bestellen?