Klantgericht Verkopen voor-niet-verkopers

Klantgericht verkopen is gebaseerd op het creëren en onderhouden van een wederzijds positieve relatie met de prospect en klant.

Boek direct

Header man stoel hip
Customer Talk

Klantgericht Verkopen voor-niet-verkopers

Klantgericht verkopen is niet een ‘handtekening scoren’, maar het betekent het realiseren van een langdurige relatie met klanten met een duidelijke win-win. Met klantgericht verkopen ga je een waardevolle relatie voor beide partijen aan. De training ‘Klantgericht verkopen – voor niet-verkopers’ is erop gericht het verkooppotentieel van niet-verkopers beter te benutten. En dat je leert en ervaart dat ‘verkopen’ niet eng is.


Waarom zou jij voor deze training kiezen?
Klantenservicemedewerkers, binnendienstmedewerkers, servicemonteurs, consultants, engineers en receptionisten zijn veel beter in staat om te verkopen dan wordt gedacht. Zij hebben veel klantcontact, kennen de klant en het belangrijkste voordeel is dat de klant hen vertrouwt. Het wordt voor verkopers in het digitale tijdperk steeds moeilijker om aan tafel te komen. Echter, er zijn veel medewerkers met heel veel verkooppotentieel en die bijna dagelijks contact hebben met klanten.

  • Hoe zorg je ervoor dat de medewerkers die veel klantcontact hebben koopsignalen herkennen?
  • Wat houdt verkopen aan potentiële en bestaande klanten eigenlijk in?
  • Hoe voel je je prettig en integer als je klanten helpt kopen?
  • Hoe kun je goed met verkopers samenwerken?


In één dag leer en ervaar je:

  • Je klanten en potentiële klanten beter te herkennen;
  • De wensen en behoeften van klanten te zien;
  • Van klachten kansen te maken;
  • Hoe je omgaat met de reacties van klanten;
  • Klantgericht en commercieel te communiceren;
  • Jouw eigen verkoopstijl te ontwikkelen zonder te hoeven ‘verkopen’
  • Dat verkopen niet eng is en je alleen maar de juiste vragen hoeft te stellen


Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training aan bod komen:

  • Klantreizen, zowel van kopers als gebruikers;
  • Ergernissen van klanten;
  • Plezierige ervaringen van klanten;
  • Verkoopgesprekken voeren vanuit het klantperspectief;
  • Klantgerichte communicatie;
  • Koopsignalen herkennen;
  • Klantbehoeften herkennen, ook de vraag achter de vraag van een klant;
  • Vragen stellen;
  • Oplossingen voor een klant ontwikkelen;
  • Klantgerichte voorstellen opstellen;
  • Belangrijke valkuilen.


Voor wie is de training
Deze training is bedoeld voor iedere medewerker die klantcontact heeft en zich verder wil ontwikkelen in het verkoopproces.

> Klik hier om direct te boeken