• Delen:

De trainer kende ons vak van a tot z

Artikelen - 08 januari 2019

a01b70226b2dfcd38ea211b4dd73e4ad_medium.jpg

Klanten helpen én hen adviseren gaat prima samen. Dat leerden de medewerkers van Perree & Partners in de training Klantgericht Telefoneren, verzorgd door Lindenhaeghe Trainingen.

Waarom kozen jullie voor deze training bij Lindenhaeghe Trainingen?
Louis van Drunen, financieel directeur: "Onze afdeling particulier staat klaar voor 80.000 particuliere klanten met schadeverzekeringen. Als zij hun telefoongesprekken goed voeren versterkt dat niet alleen de relatie met de klant, maar kan dat ook commercieel een belangrijke bijdrage leveren."

Iris Been, teamleider particulier: "Er is soms ruimte om iets meer te adviseren in een gesprek, maar dat wil je op een prettige, niet-dwingende manier doen. Dat wilden we graag leren. We zagen ook dat sommige gesprekken onnodig lang waren. Met deze training hoopten we onze klanten professioneler en accurater te woord te kunnen staan."

En is dat gelukt?
Iris: "Jazeker, ik heb de training zelf ook gevolgd en vond ‘m erg nuttig. De trainer heeft ons geleerd om in telefoongesprekken meer aansluiting bij die klant te zoeken."

Wat is het meest waardevolle inzicht dat jullie hebben opgedaan?
Iris: "Ik denk dat we allemaal hebben geleerd dat we wel wat meer mogen durven. Mensen vinden het lastig om in een gesprek ook iets te gaan adviseren, maar klanten staan daar best voor open als je dat op een prettige manier doet. Als een klant bijvoorbeeld belt voor een wijziging van zijn autoverzekering, is het helemaal niet erg om te vragen waar hij zijn andere verzekeringen heeft ondergebracht. Met een beetje geluk mag je aan het einde van dat gesprek een offerte maken voor die klant."

Dat klinkt als een nuttig inzicht.
Louis: "Klopt, ik ben erg blij dat de trainer heeft kunnen overbrengen dat elk gesprek eigenlijk een advieskans is. Zij kwam zelf ook uit het verzekeringswezen en kende ons werk van a tot z. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze dat heel prettig vonden."

Snap ik. Hoe vertaalde de trainer haar verzekeringservaring naar de training?
Iris: "Ik heb in mijn carrière al veel trainingen gevolgd, maar deze trainer was echt onderscheidend doordat ze ons vak zo goed kende. We deden veel oefeningen die direct aan ons vak relateerden. De rollenspellen sloten aan bij onze realiteit en je zag mensen daarin echt groeien."

Louis: "Heel goed dat er zoveel geoefend werd. Zwemmen leer je immers ook niet door naar een instructievideo te kijken."

En nu? Beklijft de opgedane kennis een beetje?
Iris: "Het is altijd moeilijk om die vast te houden, dus in elk werkoverleg besteed ik aandacht aan de telefoongesprekken. Ik vraag hoe het daarmee gaat en waar mensen tegenaan lopen. Mensen brengen de praktische tips die ze tijdens de training hebben gekregen echt in de praktijk, dat vind ik leuk om te zien."

Over de training Klantgericht Telefoneren
Leer hoe je een goede relatie kunt opbouwen aan de telefoon met (potentiële) klanten. En hoe je koopsignalen kunt herkennen en benutten. 

Bekijk training

Terug naar inspiratie overzicht
Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Op Lindenhaeghe.nl maken we gebruik van cookies om jou de beste ervaring te geven op onze website, voor webstatistieken en advertentiecampagnes.
Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken, zoals Doubleclick.

Ga je akkoord met onze cookies? Onder ‘Meer informatie’ lees je meer over onze cookies.

Akkoord & sluiten Meer informatie
Loading page...