030 – 693 23 48

Customer Due Diligence

Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk?

  • Krijg inzicht in het actuele klantbeeld
  • Leer hoe je een goed klantbeeld moet vastleggen
  • Leer vragen te stellen binnen het CDD domein
Delen:
Algemeen

Over Customer Due Dilligence

Van steeds meer organisaties wordt verwacht dat zij hun klanten kennen. Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk? En hoe kun je er nu voor zorgen dat je zeker weet met wie je zaken doet?

Het ligt in veel gevallen heel gevoelig om de juiste informatie van de klant te achterhalen. Wat vraag je wel, wat vraag je niet. Maar waarom is dat zo gevoelig? En hoe kun je ervoor zorgen dat het klantonderzoek weer een ‘normaal’ onderdeel van de klantbediening wordt?

In de training CDD wordt een actueel klantbeeld als uitgangspunt genomen. Van hieruit kun je bepalen wat je al weet en wat er nog ontbreekt en welke risico’s je met de informatie wilt afdekken. Wat valt op en wat vraagt om een nadere toelichting van de klant.


De inhoud van de training

Deel 1:

    • Inzicht in het actuele klantbeeld
    • Terminologie
    • Welke risico’s vang je af door het vastleggen van een goed klantbeeld
    • Welke vragen kun je stellen en hoe?
    • Hoe vraag je door?
    • Hoe leg je het klantbeeld goed vast?
    • Veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk
    • Het verankeren van het klantonderzoek in de klantbediening
    • Hoe herken ik de bedrijfsstructuur

Deel 2:

  • Witwassen
  • Panama Papers
  • Klantbeeld
  • UBO’s (‘ultimate beneficial owner’ of uiteindelijk belanghebbende)
  • Herkomst vermogen
  • Zakelijk vastgoed
  • Geografisch risico
  • Overige risico’s (CDD Standaarden)
  • Opvoeren organisatiestructuren


Wat u verder nog moet weten over deze training

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van interactieve presentaties door een vakspecialist uit de praktijk, (groep)opdrachten op basis van actuele praktijk-casuïstiek en discussies. Er wordt een reader ter beschikking gesteld, waarvan het noodzakelijk is om deze voorafgaande aan de training te bestuderen.

Lindenhaeghe heeft uitstekende trainers in huis
Lindenhaeghe heeft uitstekende trainers in huis

Anderen bekeken ook

CRKBO geregistreerde instelling

ICP Opleidingen & Coaching

ICP Opleidingen & Coaching BV is onderdeel van Delta Capita Group en als specialistisch opleidingspartner verantwoordelijk voor de content en verzorging van de CDD-opleidingen. ICP opleidingen & Coaching BV is opgenomen in het CRKBO-register en voldoet hiermee aan de kwaliteitscode voor opleidingsinstellingen voor kort beroepsonderwijs.

CRKBO 002