• Delen:

Hoe word je een betere Schade-adviseur?

Deze training is speciaal geschikt voor ervaren schade-adviseurs die hun adviesvaardigheden naar een hoger niveau willen tillen.

Een goed (schade)advies is het halve werk: jij brengt de risico’s op een duidelijke en transparante manier vooraf in kaart. Samen met de klant. Wat bedreigt zijn huis, haard en vermogen? En waar liggen zijn prioriteiten? Om de juiste informatie te verkrijgen, is het van groot belang dat je de juiste vragen stelt. Niet: wat wil je klant verzekeren, maar: wat vind je klant nu echt belangrijk? En: wat kan en wil je klant (financieel) zelf dragen?

Stelling I: Mijn schade-advies voldoet aan alle regels m.b.t. de zorgplicht  0 Waar  0 Niet waar

Het uiteindelijke doel: voorkomen dat de klant straks voor verrassingen staat.

Wanneer we kijken naar de knelpunten bij schade-advies zijn het vaak de verkeerde verwachtingen die voor irritatie zorgen. Klanten hebben geen idee waarvoor ze verzekerd zijn en wanneer er schade is, valt de uitkering tegen. Als adviseur kun je hierop inspelen door vooraf de risico’s goed in kaart te brengen en de verwachtingen vooraf goed te managen.

Stelling II: Mijn schade-advies sluit 100% aan op de doelstelling van de klant

Maar hoe doe je dat dan precies? Hoe ga je het gesprek met jouw klant aan? Welke vragen stel jij om te zorgen dat de knelpunten inzichtelijk worden? En op welke punten blijf je doorvragen zodat verrassingen en teleurstellingen achteraf zoveel mogelijk worden voorkomen? Samen met de klant ga je kijken naar het totaalpakket aan oplossingen waarbij verzekeren slechts één van de mogelijkheden is.

Wat levert de training mij op? 

De Training Adviesvaardigheden Schade-adviseur combineert praktische zaken met inhoud en vaardigheden. We gaan in op de knelpunten rondom deze specifieke groep klanten: de klant wiens bezit en vermogen beschermd moeten worden. Daarnaast laten we je ervaren welke vaardigheden je kunt trainen: hoe zorg je ervoor dat je de juiste vragen stelt en dat je ook doorvraagt wanneer dat nodig is.

Praktische zaken | Actualiteiten | Vaardighedentraining | Verdienmodel | Nazorg

Voor wie?
Deze training is geschikt voor particuliere en zakelijke schadeadviseurs (in het bezit van minimaal de beroepskwalificatie Wft Schade particulier en/ of zakelijk) die zich willen bekwamen in het geven van klantverbindend schade-advies.

Wat houdt de training in?
Tijdens de Training Adviesvaardigheden Schade-adviseur gaan we kijken op welke manieren jij in gesprek kunt gaan met de klant: welke risico’s kun je isoleren en hoe kun jij de klant hiervan bewust maken? En welke oplossingen zijn er om de risico’s te vermijden, verminderen of verzekeren? Tenslotte kijken we naar het gesprek zelf: hoe zorg jij er door middel van het stellen van de juiste vragen voor dat jij samen met de klant het proces van Inventariseren, Analyseren en Adviseren (IAAN) kunt doorlopen?

En tenslotte: welke afspraken maak je met de klant over de financiële vergoeding?

Verbeter kennis & skills in 3 dagen

De Training Adviesvaardigheden Schade-adviseur neemt je aan de hand van het IAAN-model (Inventariseren, Analyseren, Adviseren en Nazorg) mee langs alle onderdelen van een goed schadeadvies. De training biedt praktische en procesmatige handvatten. Tenslotte kijken we welke vaardigheden van pas komen om dit specifieke klanttype zo goed mogelijk te helpen.

De Training Adviesvaardigheden Schade-adviseur bestaat uit drie trainingsbijeenkomsten (1 x per 2 weken) van 09.30 uur tot 16:30 uur.

Dag 1: adviesvaardigheden

  • Verbinding maken met de klant
  • Bewustwording van de rol en positie van de adviseur
  • Het stellen van de juiste vragen & technieken om door te vragen
  • Effectief communiceren
  • Vertrouwen

Dag 2 en 3: IAAN-proces

Inventariseren

Wat verwacht de klant wanneer het gaat om schadeadvies? Wat behoort wel en niet tot jouw taken en hoe stem je zaken duidelijk af?

Risicoanalyse

  • Bezit
  • Vermogen
  • Risico’s rondom inkomen
  • Specifieke risico’s

Wettelijke regelingen en branche-afspraken
Financiële afspraken met de adviseur

Analyseren

Je gaat aan de slag met de uitgevraagde klantinformatie. Je analyseert alle gegevens en vraagt door waar nodig. Bijvoorbeeld op het gebied van:

  • Wensen en prioriteiten van de ondernemer
  • Alternatieve oplossingen
  • Dossiervorming

Adviseren

Tijd om jouw meerwaarde te laten zien: welke oplossing heb jij voor de klant. Of: waar moet de klant over nadenken/ welke acties moet hij of zij zelf ondernemen?

  • Voorkomen
  • Verminderen
  • Verzekeren
  • Verdragen

Nazorg

Het is voor de klant niet altijd duidelijk welke vragen wel of niet bij zijn adviseur thuishoren. En tot hoever de nazorg gaat. Het beste is natuurlijk om hier vooraf met de klant afspraken over te maken, maar hoe doe je dat? En welke grenzen stel je?

  • Tot hoever gaat nazorg
  • Help, schade!
  • Updategesprekken
  • Financiële afspraken maken
Lees
  • Delen:

Wat krijg ik bij deze opleiding

  • Klassikale training (3 dagen)

    3 dagen cursus, 1 x per 2 weken
  • Studiemateriaal

    Online leeromgeving
  • Nazorgtraject

    Na afloop vragen stellen en feedback krijgen
  • De beste trainers

    Met specifieke branchekennis

Wat kan ik na het volgen van deze training?

Na afloop van deze trainer ben jij een betere adviseur. Jij gaat voor het beste resultaat en daarvan profiteert jouw klant. Jij hebt niet alleen meer kennis van en over het schade advies, je hebt ook specifieke vaardigheden ontwikkeld die je kunt gebruiken in situaties die een meer gespecialiseerde aanpak vereisen.

Je vraagt gericht door wanneer dit nodig is, je kent je eigen sterktes en zwaktes als adviseur en de afspraken die jij hebt gemaakt met jouw klant zijn voor iedereen helder. Ook over de financiële afspraken bestaat geen misverstand: bij jou weet iedereen waar hij aan toe is.

Jouw manier van adviseren en service verlenen helpt de klant verder op een kundige, veilige en prettige manier.

Lees

Toelichting op de prijs

  • Studiemateriaal

    Inclusief digitaal studiemateriaal
  • btw

    De prijs is exclusief btw
  • Toeslag arrangementskosten

    € 8,95 per trainingsdag voor het gebruik van consumpties
  • Diverse betaalmogelijkheden

    Mogelijkheid om in 3 termijnen te betalen

Het trainingstraject (inclusief support & coaching)

Vanaf vier weken voor de eerste trainingsdag doe je een online intake. Tijdens deze intake worden de verwachtingen en persoonlijke trainingsdoelen online uitgevraagd. Eventueel neemt de trainer contact met je op om de inhoud van de training en jouw wensen te bespreken.

Tijdens de Training Adviesvaardigheden Schade-adviseur worden plenaire sessies afgewisseld met individuele oefeningen en oefeningen in kleine groepen. Bij het indelen van de groepen wordt rekening gehouden met de achtergrond van de adviseur waardoor de casuïstiek goed aansluit bij jouw beroepspraktijk.

Hoe werkt de training?
Samen met de trainer en de andere deelnemers ga je oefenen met vraag- en antwoordsituaties en individuele opdrachten. Doel: het beste uit jezelf halen en jouw adviesvaardigheden op het gebied van gesprekken over het schade advies verbeteren. Naast eigen casuïstiek spelen ook kleine groepen een belangrijke rol bij het trainingsproces: je leert ook van je branchegenoten. 

Nazorg
Na afloop van de training heb je tot vier weken recht op support en coaching van de trainer. Dit houdt in dat je tot vier weken na afloop van de training eventuele vragen aan de trainer kunt voorleggen.

Lees

Voordelen op een rij

  • Adviseren op hoog niveau

    Jouw advies is een goed verhaal
  • Conform regelgeving AFM

    Jij weet hoe je de regels moet toepassen
  • Speciale vaardigheden

    Effectief beïnvloeden en slechtnieuwsgesprekken
  • Coaching/support

    Tot vier weken na afloop contact met de trainer

Trainer Adviesvaardigheden

De trainers voor de Training Adviesvaardigheden zijn geselecteerd op enerzijds hun branchekennis en anderzijds hun ervaring met trainen op het gebied van vaardigheden. Ze (her)kennen jouw klant uit hun eigen praktijk en weten moeiteloos de praktijksituatie te koppelen aan de regels die de AFM stelt aan ‘een goed advies’.

Ook incompany mogelijk

Zijn er binnen jouw organisatie meerdere medewerkers voor wie de training interessant is? Ervaar het gemak van trainen-op-locatie met een Incompany-oplossing. De training wordt dan afgestemd op de praktijk van jouw organisatie. Neem voor meer informatie contact op met onze afdeling Maatwerk. Datum en locatie worden in overleg afgestemd.

Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Lindenhaeghe maakt gebruik van cookies voor onder meer Google Analytics en Remarketing doeleinden. Sluiten
Loading page...